The Zodiac (2005)

Thriller

geregisseerd door Alexander Bulkley
met Justin Chambers, Robin Tunney en Rory Culkin

In 1968 wordt het plaatsje Vallejo in Californië opgeschrikt door de brute moord op een jong stelletje. Agent Parrish worstelt met het vinden van de moordenaar, terwijl de druk wordt opgevoerd door de lokale krant. Zes maanden later slaat de moordenaar opnieuw toe, maar geeft deze keer enkele aanwijzingen omtrent zijn identiteit. Bovendien geeft hij aan nog veel vaker toe te zullen slaan. Agent Parrish gaat vervolgens volledig op in het uitpuzzelen van de aanwijzingen.

avatar van JDSsmetje
nightbreed schreef:

Ik denk dat het feit dat de moordenaar nooit is gepakt, waardoor de film een soort van open einde heeft, mede heeft bijgedragen aan de lage waardering want de meeste mensen willen nou eenmaal een happy-end (goodguy saves pretty girl, kills badguy and gets pretty girl).

Danku voor the spoilen ! Nightbreed had dit niet als spoilers gemarkeerd. Ik doe het nu wel dus wel.

avatar van JDSsmetje
Vermakelijk mysteriethriller die toch heel standaard is. Het gedoe van de rechercheur's kinderen vind ik maar flauw. Aangezien ik het einde al wist (dankzij nightbreed) was het ook niet echt meer spannend.

bild
Standaard mysteriethriller met een moordenaar en politie, die toch nog hier en daar weet te vermaken.

avatar van Hip-Hop Drunkie
Zeker een goede film! Snap het laag gemiddelde hier niet....
Respect voor die Zodiac gozer, hoe hij vrij kan blijven rondlopen en een spelletje speelt met de media en de politie is echt geniaal!

avatar van hendriks
zodiac met robert downey is precies zelfde

avatar van Friday the 13 th
De zaak is nooit opgelost, dus in de film krijg je ook geen spannende climax of zo te zien . De film geeft wel min of meer waarheidsgetrouw de feiten weer, maar ik ergerde mij aan de sloomheid van de politie. Ook dat kind dat plots denkt alles op te lossen is te dwaas voor woorden.

Verder had ik het gevoel dat ze vaak een hint wilden geven naar die nieuwsreporter, maar daar werd verder niets mee gedaan. The Zodiac is nog steeds niet gevat en dat maakt het spannend. De woorden waarmee de film eindigt zijn fictief, maar waren behoorlijk eng.

Voldoende!

avatar van Kr!kke
Ik heb me toch goed "geamuseerd" met deze film. Het feit dat het waargebeurd is, zorgt er natuurlijk voor dat je niet alle kanten uit kon met deze film. Toch blijft het een boeiende film, met dankzij de brieven e.d. van The Zodiac (wat ik toch wel intrigerend vond). Zoals sommigen hier al zeiden, is het stukje met die kinderen niet echt boeiend (of zeg maar dom), het was precies gewoon wat tijdvulling...

Verschrikkelijke trage film. Was erg teleurgesteld. Ik had me ook vergist in de film. Ik had eigen die versie willen zien van de regisseur van 'the curious case of Benjamin ..'.
Deze film is alleen een verkapte docu. Vond het ook jammer dat ze niet meer ingingen in de puzzels van de zodiac.

avatar van moviemafketel
Had al heel veel gezien op Discovery over de Zodiac Moordenaar, dus dit was eigenlijk wat ik al wist in filmvorm. Van mij hadden ze wel wat mogen afwijken van de werkelijkheid. Het einde is behoorlijk abrupt. Wat wel goed te voelen is, is de frustratie van de politie-agenten die op de zaak zaten. De motieven van de Zodiac Killer zijn nog steeds niet duidelijk. Dat het 2 keer jonge stelletjes waren, komt op mij wel over dat hij/zij jaloers is op mensen die verliefd zijn/liefde kennen en hij/zij kennelijk geen liefde heeft gekregen in zijn leven. Dat hij nog steeds niet gepakt is en waarschijnlijk nu wel dood is(als het echt 1 dader zou zijn) zal dit wel altijd een mysterie blijven. Blijft in ieder geval een interessante zaak, maar de film was eigenlijk puur een verslaggeving en verder geen bal aan. Soort lange aflevering van Criminel Intent of Cold Case wat mij betreft.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.