Sorted (2000)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Alexander Jovy
met Matthew Rhys, Sienna Guillory en Fay Masterson

Het lijk van de jonge en succesvolle advocaat Justin Dawson wordt opgevist uit de Theems. Zijn jongere broer Carl, een bescheiden plattelandsadvocaat die inwoont bij zijn moeder, trekt naar Londen om zich te ontfermen over de bezittingen van zijn mondaine broer. Hij ontdekt al snel dat Justin's nachtelijke activiteiten contrasteren met zijn voorbeeldig gedrag overdag. Hij maakt kennis met de wereld van raves, speed, coke, xtc en acid. Ook Sunny, de mooie en stijlvolle vriendin van zijn dode broer, had geen flauw vermoeden dat Justin er een dubbelleven op nahield. Het nukkige ex-model Tiffany, de vriendin van de sinistere drugsbaron Damian, schijnt meer te weten over Justin's dood. Door Carl te voorzien van een stroom roesverwekkende middelen, windt ze hem geleidelijk rond haar vingers. En Damian weet iets waarmee hij Sunny kan chanteren.