Wonder Bar (1934)

Drama / Muziek

geregisseerd door Lloyd Bacon
met Al Jolson, Kay Francis en Ricardo Cortez

Muzikaal drama dat zich afspeelt in een nachtclub in Parijs. De eigenaar van de club is tevens een populair zanger en entertainer. Een van de danseressen is verliefd op haar danspartner, maar die moet buiten het werk niets van haar hebben.

avatar van Dogie_Hogan
De prachtige Franse poster: link.

Dick2008
Nogal vreemde, trage en weinig boeiende film. Meestal doen deze musical films het bij mij niet erg goed. Al redden de Busby Berkeley nummers vaak de film. Toch vond ik zelfs deze tegenvallen.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Zeer matige musical dit. En dat vond ik vroeger al. Het zal wel door de cast komen. Het is jammer dat Dick Powell, zo hoog moest zingen, maar die is juist in de loop der tijd bij mij nog in aanzien gestegen. Maar Al Jolson is zo verguld van zichzelf, vreselijke vent. Ik moest trouwens met regelmaat aan Louis de Funès denken. Pas in het laatste nummer, heeft hij een zwart geschminkt gezicht.
Sjiek gedoe in deze film, en aanvankelijk komisch maar verandert naar drama. Er zitten twee heel lange Berkeley nummers in. Het eerste ging nog, en op technisch vlak een enorme prestatie met dat camerawerk en ook wat choreografie betreft. Maar het tweede nummer is me toch te gekunsteld en bovendien vervelend.
Hoewel het eerste deel van de film nog redelijk te doen was, ging het steeds meer achteruit. De muziek is in de meeste gevallen ook zwak. (3.0)/2.0