Wie Man die Leute von Ihrem Geld Trennt (1998)

Alternatieve titels: The Fine Art of Separating People from Their Money | The Golden Years of Advertising: The Roaring 90s of Separating People from Their Money

Duitsland
Documentaire
170 minuten / 115 minuten (dvd-versie)

geregisseerd door Hermann Vaske
met Dennis Hopper, David Bowie en Tony Kaye

Dennis Hopper verbindt diverse onderwerpen en voorbeelden die handelen over het fenomeen commercialiteit in de media. De onderwerpen worden besproken via voorbeelden van hoe de commercie de film, tv en muziekwereld heeft beinvloed met interviews van belangrijke personen uit deze branches, waaronder bekende regisseurs en popartiesten.

avatar van Chainsaw
Heerlijk cynische en af en toe flink scherpe documentaire. Het zit allemaal erg goed in elkaar en ook visueel is het tot in de puntjes verzorgd. Het zit vol geweldige quotes van een hele flinke reeks interessante personen (David Lynch, Bono, David Bowie, Takeshi Kitano) en natuurlijk passeren een aantal erg bijzondere en vaak zeer komische commercials de revue. Hopper doet het ook erg leuk als host.

4 sterren.

avatar van Drs. DAJA
Waar kan ik deze vinden? Al een tijdje op zoek.