Af Banen! (2005)

Denemarken
Komedie / Sport

geregisseerd door Martin Hagbjer
met Lars Bom, Bjarne Henriksen en Camilla Bendix

Het verhaal van Torben, die van een gescheiden, bierdrinkende werkloze nietsnut verandert in een succesvol coach van een jongensvoetbalteam. Zijn eigenwaarde stijgt met de dag, evenals die van de jongens in zijn team. De zoete geur van overwinning gaat verder dan het voetbal alleen.

neo (crew)
Martin Hagbjer regisseurde, schreef het script en componeerde de muziek. Vrij standaard sportfilm met teleurstelling en overwinning volgens het boekje en natuurlijk de vader die nu ineens ook van een andere vader moet gaan aanhoren dat zijn zoon niet op de die ene positie hoort te spelen. Leuke inbreng van de Braziliaanse muziek, zowel in de vorm van songs als score van Hagbjer. Let op die korte Zuid-Amerikaanse percussie bij een aanval in de finale.

avatar van jumpstylemovie
Voetbal films vallen nooit goed, en zullen nooit in de Top belanden.
Deze film is daar een goed voorbeeld van.
De Coach kon acteren en voor de rest was het helemaal niks.
Erg vervelend was het niet want ik heb hem kunnen afkijken.

Een krappe 2**