• 8.254.959 stemmen

Alternatieve titel: We Are the Champions

Oorsprong: Denemarken

Geregisseerd door: Martin Hagbjer

Met onder meer: Lars Bom, Bjarne Henriksen en Camilla Bendix

IMDb beoordeling: 5,1 (260)

Oorspronkelijke taal: Deens

Releasedatum: 31 augustus 2006

Plot Af Banen!

Het verhaal van Torben, die van een gescheiden, bierdrinkende werkloze nietsnut verandert in een succesvol coach van een jongensvoetbalteam. Zijn eigenwaarde stijgt met de dag, evenals die van de jongens in zijn team. De zoete geur van overwinning gaat verder dan het voetbal alleen.

image

avatar van Baggerman

Baggerman

Standaardverhaaltje en zoals in zoveel voetbalfilms weer volkomen onrealistisch ogende voetbalbeelden!

Echt hopeloos dat laatste!

avatar van neo

neo (crew films)

Martin Hagbjer regisseurde, schreef het script en componeerde de muziek. Vrij standaard sportfilm met teleurstelling en overwinning volgens het boekje en natuurlijk de vader die nu ineens ook van een andere vader moet gaan aanhoren dat zijn zoon niet op de die ene positie hoort te spelen. Leuke inbreng van de Braziliaanse muziek, zowel in de vorm van songs als score van Hagbjer. Let op die korte Zuid-Amerikaanse percussie bij een aanval in de finale.

avatar van Sjakie14

Sjakie14

ik vind het een mooie film.

het is standaard met voorspelbare dingen.

ik geef het een 4.0

avatar van Malick

Malick

We Are the Champions is een film uit Denemarken dat een vrij veilige formulefilm is. Echtscheiding, werkeloze ouder etc. en dat alles rondom de zoons zijn voetbal. Hoewel de film een overtollig gebruik maakt van stereotypes, vooroordelen en clichés verveeld het geen moment omdat de film zo kort is.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Voetbal films vallen nooit goed, en zullen nooit in de Top belanden.

Deze film is daar een goed voorbeeld van.

De Coach kon acteren en voor de rest was het helemaal niks.

Erg vervelend was het niet want ik heb hem kunnen afkijken.

Een krappe 2**

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke film die wel wat voorspelbaar is.