Af Banen! (2005)

Alternatieve titel: We Are the Champions

Denemarken

geregisseerd door Martin Hagbjer
met Lars Bom, Bjarne Henriksen en Camilla Bendix

Het verhaal van Torben, die van een gescheiden, bierdrinkende werkloze nietsnut verandert in een succesvol coach van een jongensvoetbalteam. Zijn eigenwaarde stijgt met de dag, evenals die van de jongens in zijn team. De zoete geur van overwinning gaat verder dan het voetbal alleen.

avatar van Baggerman
Standaardverhaaltje en zoals in zoveel voetbalfilms weer volkomen onrealistisch ogende voetbalbeelden!

Echt hopeloos dat laatste!

neo (crew)
Martin Hagbjer regisseurde, schreef het script en componeerde de muziek. Vrij standaard sportfilm met teleurstelling en overwinning volgens het boekje en natuurlijk de vader die nu ineens ook van een andere vader moet gaan aanhoren dat zijn zoon niet op de die ene positie hoort te spelen. Leuke inbreng van de Braziliaanse muziek, zowel in de vorm van songs als score van Hagbjer. Let op die korte Zuid-Amerikaanse percussie bij een aanval in de finale.

avatar van Sjakie14
ik vind het een mooie film.
het is standaard met voorspelbare dingen.
ik geef het een 4.0

avatar van Verhoeven
We Are the Champions is een film uit Denemarken dat een vrij veilige formulefilm is. Echtscheiding, werkeloze ouder etc. en dat alles rondom de zoons zijn voetbal. Hoewel de film een overtollig gebruik maakt van stereotypes, vooroordelen en clichés verveeld het geen moment omdat de film zo kort is.

avatar van jumpstylemovie
Voetbal films vallen nooit goed, en zullen nooit in de Top belanden.
Deze film is daar een goed voorbeeld van.
De Coach kon acteren en voor de rest was het helemaal niks.
Erg vervelend was het niet want ik heb hem kunnen afkijken.

Een krappe 2**

avatar van Phantasm
Erg leuke film die wel wat voorspelbaar is.