Herman U.S.A. (2001)

Alternatieve titel: Taking a Chance on Love

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bill Semans
met Michael O'Keefe, Kevin Chamberlin en Enid Graham

Het boerenstadje Herman plaatst een oproep voor vrouwelijk gezelschap. Als er meer dan 1000 vrouwen reageren, verandert het leven van de Hermanse boeren voorgoed. De kleine boerengemeenschap heeft alles behalve vrouwen. Dennis (Michael O'Keefe) stookt dan ook iedereen op om voor hun jaarlijkse oogstfeest vrouwen uit te nodigen. De eerste reacties komen druppelsgewijs binnen, gevolgd door een stortvloed aan faxen, brieven en telefoontjes...allemaal van vrouwen! Wat begon als een tactische zet, draait uit op een mediaspektakel. Het oogstweekend begint en de vrouwen komen met karrenvrachten binnen: uit 37 staten en uit 4 landen. De liefde hangt in de lucht en het stadje staat op zijn kop. Walter (Garth Schmacher), een normale boer, wordt verliefd, Shooter (Tony Mockus) belandt aan het altaar en Wayne (Kevin Chamberlin), een varkensboer, vindt eindelijk de ware. Dennis valt voor de verkeerde en zelfs Vernon (Richard Wharron) en Sigurd (Wally Dunn) scoren!

avatar van nightbreed
Ahaaa, dus 'boer zoekt vrouw' was niet zo'n origineel idee achteraf.
Ik durf te wedden dat de bedenker van het succesvolle programma toevallig deze film heeft gezien voordat hij met het idee op de proppen kwam.

veron35
Dit is een waargebeurd verhaal, dus de bedenker ervan zal het hier vrijwel zeker van hebben. Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik de dvd kocht.

avatar van Frankeermachine
Grappig filmpje, niks bijzonders.

Meneer Bungel
nightbreed schreef:
Ahaaa, dus 'boer zoekt vrouw' was niet zo'n origineel idee achteraf.
veron35 schreef:
En dan hebben we deze nog; docu uit 2005, maar het verhaal ving aan in de jaren '80. Bij de docu hier op MoMe ( Dal der Zuchten (2004) ) blijkt alweer dat ook zij niet de originals waren: Westward the Women (1951) ...

Aardige film. Ja 'Boer zoekt vrouw' moet hierop gebaseerd zijn. Het is echter wel meer een woensdagavond TV film.