The Matinee Idol (1928)

geregisseerd door Frank Capra
met Bessie Love, Johnnie Walker en Ernest Hilliard

De bekende matinee acteur Don Wilson (Johnnie Walker) vlucht de stad uit om aan zijn smachtende fans te ontkomen. Hij neemt een andere naam aan en sluit zich aan bij een reizend artiestengroepje. Hij wordt verliefd op Ginger Bolivar (Bessie Love), de leidster van de groep, en speelt een rol in hun melodrama over de Burgeroorlog. Don's producer ziet het toneelstuk en vindt dat dit juist een grappig stuk is wat Don in zijn Broadway-show gebruiken kan. Als Ginger ontdekt wie Don werkelijk is, begrijpt ze dat zij voor de gek gehouden is.