• 8.251.810 stemmen

Demonoid (1981)

Horror | 78 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titels: Demonoid: Messenger of Death! / La Mano del Diablo / Macabra

Oorsprong: Mexico

Geregisseerd door: Alfredo Zacharias Jr.

Met onder meer: Samantha Eggar, Stuart Whitman en Roy Jenson

Plot Demonoid

"Up from the depths of hell comes the ultimate horror!"

In een zilvermijn ontdekken Jennifer en Mark Baines een oude duivelstempel waarin zich een zilveren koffer in de vorm van een hand bevindt. Deze kist nemen ze mee en wanneer ze het thuis openen blijkt er slechts stof in te zitten. 's Nachts komt dit stof echter tot leven en het vormt zich tot een hand (de "Demonoid"). Mark wordt door de hand overmeesterd en net wanneer hij vermoord dreigt te worden, vervalt de hand weer tot stof. Mark is echter veranderd; de Demonoid heeft zich meester gemaakt van zijn lichaam...

imageimageimage

Angela

Sgt. Needham

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Dit lijkt me ook wel een erg cheesy werkje.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Niet al te best horrorwerkje waarin enkel de vreemde muziek opvalt. Samantha Eggar speelt degelijk maar Stuart Whitman loopt duidelijk tegen zijn zin rond op de set.

avatar van EVIL '84

EVIL '84

Wel een erg mooie filmposter!

avatar van superhenkie

superhenkie

Vage film over een bezeten hand. Het heeft verder niet veel om het lijf. Wel grappig om een keer gezien te hebben maar niet meer dan dat.

2 sterren.

avatar van Lui

Lui (crew films)

Uit de diepte van de hel verschijnt de uiterste verschrikking.

Maar niets is minder waar. De "uiterste verschrikking" is een verdwaalde hand. En het is niet makkelijk om een horrorfilm te maken met in de hoofdrol een hand. De poster en titel van de film beloven je veel, maar de film komt geen van deze beloftes na. Een lachwekkend, standaard verhaaltje, slechte acteurs, en weinig horror of bloed.

Bijdehand

avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

Very silly maar daarom wel leuk. Draaide zelfs in Nederlandse bios vroeger. Originele titel is Macabra il mano Dell Diablo.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Epische titel! Dekt niet echt de lading van de film, maar in combinatie met de poster begint het bij de horrorliefhebbers wel meteen te kriebelen. Grappige Amerikaans/Mexicaanse productie over een demonische/bezeten hand. Niet heel vernieuwend, maar wel een grappig totaal concept van Zacarias die er zelf mee op de proppen kwam. Meest opvallende is de soundtrack. Heel erg bombastisch, maar op een goede manier. Grappig hoe dat tegenwoordig ook nog wordt gedaan. Soortgelijke stijl is te vinden in The VVitch: A New-England Folktale (2015) . Alhoewel dit natuurlijk een héééél ander werkje is. Super cheesy, met de usual B-film fratsen. Random auto-achtervolgingen, idiote dialogen.. maar met veel enthousiasme gemaakt en zeer charmante effecten.

avatar van keimpeS

keimpeS

Je moet van het genre houden & dit is zekers geen uitblinker. Een kruipende hand, zeg maar the left hand of the devil die over gaat van persoon tot persoon aka Fallen. De poster is weer eens mooier dan de film zelf...

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Een beetje met een korrel zout innemen en dan valt het wel mee.

Je moet de humor ervan inzien en het is wel te doen, wij hebben ons er wel mee vermaakt en in dit genre moet je geloof ik de laatste jaren ook niet al te hoge eisen stellen aan de producten.

Er zijn helaas maar weinig echte uitblinkers.

Een 6+.

avatar van Woland

Woland

Demonoid is voor een turkey en een overduidelijke cheesy B-horror best vermakelijk. Helaas wordt het niveau en de sfeer van de beginscene, een satanische rite waarbij handen afgehakt worden en die zeer hoge verwachtingen bij me schiep, in de rest van de film niet meer gehaald. Voor het grootste deel van de film keren we terug in de tegenwoordige tijd, waar een attribuut van bovenstaande rite opgegraven wordt en leidt tot bezeten handen die aan het moorden slaan. Helaas komen de satanische taferelen van de beginscene verder niet terug, slechts als verklaring voor de demonische handjes. Naast een hoop moorden zien we een hoop onthandingen, maar tja, als 'bad guy'/'monster' is een losse hand nou niet heel angstaanjagend. Maar ach, het kijkt best lekker weg: toch gewoon 3.0* wat mij betreft.

avatar van Collins

Collins

Film die prettig kijkbaar, maar inhoudelijk niet bijzonder is.

Een rechttoe rechtaan verhaal waarbij de weg van een losgeslagen duivelse hand wordt gevolgd. Als idee wel aardig, maar in de uitvoering helaas niet heel sfeervol of eng of spannend. De reden daarvoor is waarschijnlijk dat er amper tijd wordt uitgetrokken om in de ontstaansgeschiedenis van de hand te duiken. De sfeervolle aanzet is er in de eerste scènes wel. Verdere invulling volgt dan helaas niet. Beetje meer achtergrond zou de sfeer en de inleving ten goede zijn gekomen. De korte speelduur biedt die mogelijkheden misschien niet. Maar ja, voeg dan 10 minuten materiaal aan de film toe om een en ander wat beter uit te lichten. Niet gedaan en dat is spijtig. Nu is de film slechts een film over een hand met achtervolgingsdrift. Een aardige film hoor, maar niet meer dan dat.

Heel opvallend is de penetrante aanwezigheid van de score. Met name in het begin een storende factor die bepaald geen onderhuidse spanning oproept. Gelukkig wordt het gebruik ervan in de loop van de film iets subtieler en is er zelfs ruimte voor momenten van stilte. Het komt de kijkbaarheid ten goede.

De mooie poster en de lekkere 'catchy' filmtitel beloven veel, maar de film lost die belofte niet in. Het is niet meer dan magere doorsnee. En dat is te weinig.

avatar van VanRippestein

VanRippestein

Oldskool genieten geblazen. Niet heel gory of opvallend, maar de film heeft zn momenten en er gebeurd genoeg om saaie momenten te voorkomen. Zoals anderen ook al aangaven wordt het niveau van de openingsscene nergens meer geevenaard. Dus stel je verwachtingen bij, en je houdt een leuke onderhoudende film over.