Man in the Mirror: The Michael Jackson Story (2004)

Drama / Muziek

geregisseerd door Allan Moyle
met Flex Alexander, Eugene Clark en Jason Griffith

Het verhaal over het leven van popicoon Michael Jackson. Wie hij was, de wegen die hij koos, de impact die hij had op de popcultuur en de wereld achter de man die zo'n invloedrijk idool werd voor generaties fans. 'Man in the mirror' vertelt het verhaal van één van de meest getalenteerde en tragische persoonlijkheden uit de muziekwereld.

avatar van Jason28
Laat ik dan de eerste zijn die iets over deze film verteld, heb hem gisteren gezien en op de helft uit gezet, wat een aanfluiting!!! Zeer slecht acteerwerk en dan voornamelijk van de zogenaamde Michael Jackson die er totaal niet op lijkt, probeert het "in ballen geknepen" stemmetje van Jackson na te doen en Jackson in een nog veel mieterig daglicht zet dan dat hij werkelijk is. Deze film lijkt meer op een "spitting image persiflage" van het trieste leven van Jackson wat hier wordt afgebeeld, het scenario en camerawerk is zelfs blubber en de film is niet op waarheid gebaseerd maar puur op de mening van de regisseur. Nou ben ik niet bepaald een Jackson fan en geloof ik ook niet in zijn onschuld maar om hem in zo`n hilarisch daglicht te zetten trekt niet bepaald volle zalen en is een lancering op de TV niet eens waard. Met andere woorden: zonde van de tijd om deze te kijken!!!

avatar van mikoz

avatar van Jason28
mikoz schreef:
Wie lijkt wel op Micheal Jackson ..

Haha tja ze kunnen ook een gelijkenis maken van The Elephant Man en King Kong, dus waarom niet van Jackson? Waarschijnlijk hadden ze geen geld voor dit soort Special Effects.

Ik vond het wel een goede docu, sterker nog ik heb de dvd net gekocht. Tuurlijk lijkt de acteur niet op Michael Jackson en dat is maar goed ook.

Je moet niet denken dat ik een Michael Jackson fan ben, maar ik vind wel dat hij geniaal is.

Kortom, zeker de moeite waard als je wat meer wilt weten van het leven van Michael Jackson.

vind ik ook

mikoz schreef:
Wie lijkt wel op Micheal Jackson ..

ik ken meerderen mensen die er een beetje op lijken maar ik vind dat het dom is omdat iedereen uniek is en je moet nie proberen op iemand te lijken dat is gwn dom.

avatar van seanpuffy
goede film alleen spijtig dat michaels zijn echte muziek er niet in voorkomt. geen enkele hit van hem zie je in de film. das wel een grote minpunt en zeker als het om zijn leven gaat kunnen ze er toch wel songs van hem insteken ook.

avatar van timburton

Geen MSN taal

melchior7
Slechte film!
Michael Jackson Moonwalker Is VEEEEEEL Beter!

melchior7
0,5 bedoel ik*

avatar van jumpstylemovie
Ziet er slecht uit. Zou wel goed zijn als ze al zijn operaties langs gingen.

Als Michael Jacksonfan kan ik zeggen dat deze film op geen enkel moment in de buurt komt van hoe Michael Jackson was. Een zwakke vertoning met zwakke acteerprestaties en buitengewoon veel vreemde continuïteitsfouten. Een halve ster.

avatar van Pocahontas
Ik vind hem niet echt goed. Het verhaal klopt (naar mijn idee) niet helemaal, het gaat aan het begin heel even over die huidziekte en daarna hoor je er niks meer over, terwijl hij begin jaren 90 al helemaal wit was. Verder vind ik het niet echt goed geacteerd - MJ is ook moeilijk om te acteren, want eigenlijk past zijn manier van doen echt alleen bij hem. Het is dat hij maar 3 euro kostte.. maar ik vond het helemaal niks.

avatar van seanpuffy
als je van mj houd is dit de perfecte film en zeker ook de perfecte film om hem beter te leren kennen.

goede biografie over mj

avatar van devilkem001
Een zeer goede documentaire! Meer kan ik er niet bij toevoegen.5*

Albertos
Voor € 5,- zeker het bekijken waard. Natuurlijk speelt de mening van de regisseur een belangrijke rol. Dat de echte MJ muziek niet te horen is heeft zeer waarschijnlijk met rechten te maken.

TimD
devilkem001 schreef:
Een zeer goede documentaire! Meer kan ik er niet bij toevoegen.5*

Documentaire?!

Michael Jackson!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
goed!!!!!!!!!!!!!!

Actionfreak
Ik ben een groot Fan van MJ, deze film verteld een mooi verhaal.
alleen zijn de optreden zeer matig.

Ookal geniet ik als M.J liefhebber van al het (beeld)materiaal wat ook maar een klein beetje met hem te maken heeft,deze film vind ik een schande. De acteur deed het slecht en ze hebben weinig hun best gedaan iemand te vinden die er een beetje op lijkt. Verder is het personage erg slecht uitgewerkt. Michael Jackson had (voor zover ik kan inschatten) een hart van goud maar dom was hij zeker niet! Stomme film...

Wie deze film meer dan een halve ster geeft, weet nog niet in de verste verte iets af van MJ. Deze film is een amateuristische knoeiboel, waarbij MJ wordt voorgesteld als een ergerlijke, naïeve, domme alien, wat hij niet was. Het acteerwerk was ontstellend zwak, het verhaal sloeg op niks... Wat me toch vooral stoorde was het volkomen foute beeld dat van MJ wordt opgehangen. Vermijd dit gruwelijk onding.

Ik heb de film gezien en wil hem kopen.

Degenen die deze film niet kunnen waarderen, zullen de wereld nooit begrijpen. Ik heb "the Light of the World" te laat begrepen. Beter later dan nooit!

Deze film verduidelijkt veel over deze bijzonder persoon;
Hij heeft als kind nooit als andere kinderen mogen spelen. Pas als hij zelfstandig is gaan wonen in Neverland, is hij gaan leren te spelen.
Spelen met "leeftijdsgenoten", wat geleid heeft tot beschuldigingen.

Zijn zachte karakter is het gevolg van onderdrukkingen van zijn vader. Hij wilde niet dat een ander tegen hem schreewde. Dat deed zijn vader al in zijn childhood. Zijn vader had ook een opmerking gemaakt over zijn neus. Een neus, die hij van zijn vader heeft. Door afkeer voor zijn vader, heeft hij zijn neus verandert.

Ik kan uit de film niet opmaken, wat de reden van het wit worden is.
Ik heb 2 theorieën:- Een artiest kan een huidziekte niet permitteren. Een vlek op de hand kan men bedekken, maar de rest niet. - Vanwege discrimininatie in zijn jongere jaren (Black or White)

Ook is zijn zachtaardige karakter te danken aan zijn geloofsovertuiging. De goedheidzelve is slachtoffer geworden van zijn naïviteit.

Het is inderdaad jammer dat de echte muziek niet gebruikt werd. Verder vond ik de hoofdrolspeler buitengewoon goed.

De persoon Michael herken ik als mezelf. De inhoud van de film is exact de beeldvorming, die ik heb van het leven van een tragisch legende.

avatar van decicco
jumpstylemovie schreef:
Ziet er slecht uit. Zou wel goed zijn als ze al zijn operaties langs gingen.

erg grappig uhurm..

Ik vind het een mooie en zielige film. Natuurlijk is de acteur niet super goed maar het is zo moeilijk om een rol te vervullen van een legende die iedereen kent en die zoveel "eigen" dingen heeft die zó moeilijk na te doen zijn. Je kunt geen 10 voor zijn acteerwerk vergen omdat er niemand is die MJ na kan doen zoals hij werkelijk is.
Het was een film die zijn leven goed neerzet, als een aardige man die het helemaal niet slecht bedoelt, maar die een leven heeft gehad met vreselijke stukken erin.

4 sterren.

avatar van jumpstylemovie
Gister gezien. Ik vind het opzich een aardige documantaire als we het hebben over het volgen van de gebeurtenissen in Michael's leven. Maar als we kijken naar hoe Michael er uit ziet kan je het amper serieus nemen. Inderdaad, wie lijkt er nou op Michael? Niemand eigenlijk, maar op het laatst was het gewoon overduidelijk dat er wat witte schmink op een neger was gedaan en het zag er echt niet uit. De gebeurtenissen waren wel aardig.

decicco schreef:

erg grappig uhurm..

Hellaas niet grappig bedoeld

avatar van Karelkonijn10
Ik heb deze film thuis, maar omdat ik hem pas echt ben gaan zoeken en bekijken toen hij dood was. Dit ook doordat ik 10 was toen hij dood ging en je dus weinig van hem hoorde zijn laatste stuk van zijn leven, waardoor het me nooit echt intereseerde.
Maar goed.... deze film is kwa film en acteurs niet om aan te zien, maar zijn leven wordt wel prachtig afgebeeld.
MJ

avatar van Elise-Sophie
Sorry maar wat een vreselijke film.
Ik heb eerst 'The Jacksons: An american dream' gezien. Daar was ik heel erg enthousiast over. Naar mijn weten een redelijk realistische serie waarin je Michael en zijn familie echt op ziet groeien.
Ik hoopte dat Man in the mirror een goede opvolger zou worden. Wat een ongelooflijke aanfluiting. Een zware belediging voor Michael Jackson.. eerlijk waar.
Slecht geacteerd en het uiterlijk van de acteur die Michael speelt? Menen ze het serieus? Toen ik eraan begon dat ik eigenlijk dat het een grap was. Ik heb hem niet uitgezien, ik kon er niet meer naar kijken.