Mahana (2016)

1 stem

Nieuw-Zeeland

geregisseerd door Lee Tamahori
met Temuera Morrison, Akuhata Keefe en Nancy Brunning

De Mahana’s en de Poata’s, twee schaapscheerdersfamilies van het Nieuw-Zeelandse platteland, liggen in de jaren 60 van de twintigste eeuw behoorlijk met elkaar overhoop. De rivaliteit die tussen de families heerst, zorgt ervoor dat de families de strijd om de macht met elkaar aangaan en deze strijd vindt niet alleen in de scheerschuren plaats. Simeon, die met zijn veertien jaar de jongste Mahana is, hekelt de rivaliteit tussen de families en hij is vastberaden te achterhalen wat er achter de onenigheid schuil gaat.