Kagen no Tsuki (2004)

Japan
Mystery

geregisseerd door Ken Nikai
met Chiaki Kuriyama, Hiroki Narimiya en Tomoka Kurokawa

Muzuki kapt op haar 19de verjaardag met haar huidig vriendje, en diezelfde dag ontmoet ze Adam. Het is liefde op het eerste zicht, en ze beloven elkaar terug één week later terug te zien. In die week wordt ze echter aangereden door een auto en raakt ze in een coma. Door een mirakel krijgt ze echter nog een tweede kans.

Had net iets meer van deze film verwacht.

Veel bekende popidolen hier, en met onder andere Hyde in the cast weet je al een beetje wat te verwachten. Vreemde mix van pop en hypergoth. En da's ook wel wat de film brengt.

Vaak erg mooie en sfeervolle plaatjes, aardig liefdesverhaaltje en een leuk concept. Genoeg om je avond goed te vullen, alleen deden het tempo en de te clichématige personages mij weinig. Tempo is vooral te snel, weinig stiltes, en weinig shots die blijven hangen.

Komt uiteindelijk uit op 3.5*. Had wat rustiger gemogen, dan had de stilering nog beter tot z'n recht gekomen. Nu is het iets te vluchtig en de droog. Verder wel een oké filmpje.

avatar van matthijs_013
@%^@!^%

De film heeft geen ondertiteling
zucht

avatar van matthijs_013
Chiaki als gothic. niet echt geslaagd. Ze acteerde wel heel goed dus dat maakte het goed. Ze hadden de smaak voor een drama wel te pakken, maar het leek zo hier en daar wel alsof ze "Er was eens een ... " boek aan het voorlezen waren.

*3,5 voor het geheel