The Emperor's New Groove 2: Kronk's New Groove (2005)

Alternatieve titels: The Emperor's New Groove 2 | Keizer Kuzco 2: King Kronk | Kronk's New Groove

Animatie / Komedie

geregisseerd door Saul Blinkoff en Elliot M. Bour
met de stemmen van Patrick Warburton, David Spade en John Goodman

In de opvolger van The Emperor's New Groove wordt het accent gelegd op de lomperik Kronk, Yzma's (domme) rechterhand. Kronk is leider van een woudlopersclubje en als Kronk's vader van plan is om op bezoek te komen doet Kronk er alles aan om diens goedkeuring te krijgen.

avatar van donnie darko
ho, ik zie hier zo naar uit, gewoon omdat ik de eerste geweldig vond. Ik verwacht waarschijnlijk wel te veel van deze film, want het origineel overtreffen zal het wel niet doen.

Dat denk ik ook niet, ookal is het al een hele geruststelling dat de animatie goed is.

Op 7 december verkrijgbaar op Disney DVD.

avatar van Pieter Montana
Plaatje van de DVD

Plaatje geeft een vage indruk, té fel ofzo, weet het niet helemaal. De Nederlandse cover art is nog niet bekend, zou dus ook niet weten of het hetzelfde is, maar weet iemand al iets over de Nederlandse titel?

avatar van The One Ring
Keizer Kuzco vind ik misschien wel de meest grappige Disney-film ooit, dus erg veel tegen een vervolg heb ik niet. Maar het verhaal hier klinkt niet interessant genoeg voor een hele film. Hoogstens voor een aflevering van een tv-serie over Kronk of zo.

avatar van Pieter Montana
Angrod_Pallanén schreef:
maar weet iemand al iets over de Nederlandse titel?

Ik denk dat hij gewoon Keizer Kuzco 2 zal heten.

Weet iemand al iets meer over Brother Bear 2?

avatar van stan
Brother Bear 2

Op dit moment wordt er gewerkt aan Brother Bear 2 (een direct-to-video/dvd).

De film wordt een beetje in de stijl van Lion King 1 1/2, waarin het verhaal op Timon en Pumbaa werd gebaseerd.
Brother Bear 2 zal zich concentreren op het elanden-duo Rutt en Tuke.
Rick Moranis en Dave Thomas, die ook deel 1 de stemmen van het humoristische duo, voor hun rekening namen, zijn momenteel druk bezig in de studio met het inspreken van de teksten.

er is ook meer info op

Dat mag in het filmnieuwstopic, niet hier.

avatar van soom
Ik ben erg benieuwd naar deze film, en vraag me af, of hij net zo goed word als Keizer Kuzco die erg leuk was.
Kronk, oftewel Patrick Warburton, is volgens mij wel goed genoeg voor een beeldbuisvullende film. Dat hoop ik in elk geval maar.

avatar van donnie darko
ik vind het eigenlijk wel een heel fake poster. Ziet er slecht uit, maar het zal wel nog meevallen.

avatar van Scully
is wel leuke film, maar jammer genoeg zie je keizer kuzco zelf maar paar keer in de film, de eerste was veel komischer.

avatar van donnie darko
Nou, het viel inderdaad nog wel goed mee. De eerste is natuurlijk een stukje genialer, maar deze kan er ook zeker mee door. Op sommige vlakken leek hij wel iets té veel op de eerste maar eenmaal als het verhaal goed op gang kwam, viel dat niet meer op en werd het een zeer leuk filmpje. Het einde was misschien nog wel wat melig maar daar kan ik gerust mee leven.
Leuke film, goede 3.5*

Kan misschien nog wel iets afgaan.

ik vond hem ook wel leuk. het feit dat izma er weer in meespeelde, maakte hem nog interessanter :d

avatar van luuk1988
ja, leuke film goeie grappen niet te lang valt me alles mee ik dacht dat hij niet zo goed zou zijn. Had hem de eerste keer gezien toen ik stoned was en toen snapte ik m niet;-)

3.5 (*)

Vind deze net zo goed als het eerste deel, zou er nog een derde komen?

avatar van theresia
vond deel 1 echt veel beter!!

Ja erg grappig!

avatar van Redrabbit
Vond hem zeker niet slecht, maar vond Keizer Kuzco net iets beter/grappiger

avatar van matthijs_013
Het was opnieuw topvermaak. Deze disneyfilm (reeks) heeft geweldig humor, ik lag de hele film door in een deuk.

echt en aanfluiting als je het mij vraagt... deel I was hilarisch Deel II is alleen maar flauw. 2* voor deze commercie

best een flauwe film leuk voor fans vond deze best wel leuk

avatar van TheLionKingFan
Heb deze een paar keer gezien.
Mooie animatiefilm maar kan niet tippen aan deel 1.

van 2,5* naar 3*
Kronk is cool.

avatar van TheLionKingFan
Kronk's New Groove,een leuk vervolg op het prachtige The Emperor's New Groove (4*).
Had wel wat meer verwacht.
De speeltijd is goed te doen en de nieuwe personage's zien er weer uit als de oude vertrouwde.

avatar van Richard_Voorhees
Deze vond ik wel een stuk minder dan de originele film (heb ik regelmatig met die Disney sequels trouwens).
Dit vervolg volgt een beetje de bekende weg. Het is wel geinig, maar eigenlijk hebben we het allemaal al eens gezien.
Een redelijk vervolg, maar geen topper.

avatar van centurion81
Een leuk weerzien met de karakters, sommige grappen waren echt geweldig, bv: Don't cry for me, Marge and Tina maar heel veel had het gewoon niet om het lijf...was meer alsof je naar een lange tv serie aan het kijken was. 3*

O nog even over de lengte: die is eigenlijk 67 minuten. Daarna is feitelijk de aftiteling al begonnen.

avatar van mjk87
Niet zo irritant als The Emperor's New Groove, maar daardoor niet minder saai. Weinig boeiende vertelling, matige liedjes en nul spanningsboog waardoor zelfs die vijf kwartier lang aanvoelen. De kwaliteit is van die van een snel geproduceerde tv-serie, maar die afleveringen duren een stuk korter. In het midden zit een leuk stukje met die contest, maar daar blijft het bij. 1,5*.

Een stuk minder dan het origineel, maar al bij al nog een vermakelijke film. Ik zou hem wel enkel aanraden voor mensen die de eerste film echt geweldig vonden (zoals ikzelf).

Er zitten een aantal goeie grappen in, zoals [/quote]het moment waarop hij geen lepel blijkt te hebben om zijn 'geniale plan' te verwezenlijken.[quote]

Over de gehele lijn had het echter beter gekund. De film wordt voornamelijk gedragen door het blije weerzien met alle karakters.

Krap 3,5*