Gas Food Lodging (1992)

geregisseerd door Allison Anders
met Brooke Adams, Ione Skye en Fairuza Balk

Een schets van het leven een een moeder die, zonder echtgenoot, haar twee dochters moet opvoeden - tegen de achtergrond van de woestijn van New Mexico, Arizona. De jongste dochter heeft haar zinnen erop gezet om een man voor haar moeder te vinden, maar de enige die in aanmerking komt is haar biologische vader.

avatar van Yak
Yak
Heel mooi filmpje. Let ook op de schitterende muziek van J. Mascis (Dinosaur Jr.). Hij heeft ook nog een klein rolletje, aan het eind.

avatar van CINEMATEKbe
Deze film verdient meer eer, daarom spelen we hem 2 keer op 13.12 en 31.12 CINEMATEK - Programma - Gas, Food Lodging

avatar van yeyo
CINEMATEKbe schreef:
Deze film verdient meer eer

Grondig oneens!

Ik verwachtte heel wat van GSL, aangezien ik Mi Vida Loca van Allison Anders erg goed vind. Of nee, ik denk vooral dat ik Mi Vida Loca erg goed vind, aangezien ik nu eenmaal niet kan aanvaarden dat een film over een meidenbende in east L.A. géén meesterwerk zou zijn.

Terzake: GSL is echt weer zo'n Hilary Clinton cinema waar de Amerikaanse arbeidsklasse wordt opgevoerd als lieve huisdieren. "Ach kijk, ze eten koude pizza uit de ijskast, aandoenlijk" "Ooh, de hillbillies zijn verliefd, hoe schattig" Allemaal natuurlijk bijgestaan door de voice-over van een sarcastische, lichtjes excentrieke tiener die als brug fungeert tussen het gecultiveerde publiek van indiecinema en de heikneuter-personages.

Omtrent het personage Trudy is er nog een zekere oprechtheid, maar in zijn ergste momenten deed deze film me haast denken aan ... durf ik het zeggen ? ... een proto-Five Billboards !!!