Snowbeast (1977)

Horror / Thriller

geregisseerd door Herb Wallerstein
met Bo Svenson, Yvette Mimieux en Robert Logan

Een grote Bigfoot (Snowbeast) zaait dood en verderf op een skipiste in Colorado, nadat toeristen zijn rust hebben verstoord. Aanvankelijk denkt iedereen dat het om een grote beer gaat, maar een plaatselijke politieman ontdekt meer over het wezen.

avatar van dutchtuga
Haha ooit gezien vroeger op de BBC. Kan me nog herinneren dat dit zo'n typische heerlijke zaterdagnacht 70's horrorfilm was met een extreem ongeloofwaardige monster. Hoop m ooit nog ergens te kunnen zien.

avatar van newG
Die heb ik ooit als kind gekocht op die goeie oude VHS. Man wat had ik zo een schrik bij het bekijken van die film...
Als ik er nu naar kijkt lach ik me waarschijnlijk ziek

avatar van Mac Hammer Fan
Doordeweekse televisiefilm, bij momenten best spannend. Maar best dat je het monster niet duidelijk te zien krijgt, want dat was het zwakke punt van de film.

avatar van brucecampbell
Van een (horror)tv-film moet je niet al te veel gore en bloed verwachten, dus moeten ze het meestal van de spanning en/of de sfeer hebben. Hier en daar bevat deze wel een beetje spanning, vooral als het gefilmd wordt vanuit het oogpunt van de bigfoot, maar zeker niet genoeg voor anderhalf uur.
Het is best het bekijken waard als tussendoortje maar verwacht er zeker niet teveel van.

avatar van Lui
Lui (crew)
Spannende tv-film. Het enige minpunt is het feit dat het "sneeuwmonster" nauwelijks volledig in beeld komt en dat begint na een tijdje aardig vervelend te worden.

avatar van dutchtuga
Na een hele lange tijd weer gezien en de film is eigenlijk precies wat ik in gedachte had. Veel sfeer, aangename spanning en een Jaws-achtig uitgangspunt dat je aandacht er goed bij houdt. Jammer is wel dat het monster niet iets beter in beeld verschijnt, vooral in het erg abrupte einde. Aangename tv-film.