Ragewar (1984)

Alternatieve titel: The Dungeonmaster

Sciencefiction / Fantasy

geregisseerd door Rosemarie Turko, John Carl Buechler, Charles Band, David Allen, Steven Ford, Peter Manoogian en Ted Nicolaou
met Jeffrey Byron, Leslie Wing en Richard Moll

Paul is een computernerd die meer tijd besteedt aan zijn supercomputer Cal dan aan zijn vriendin. Hij komt erachter dat hij gekozen is als tegenstander van Mestema, een boosaardige tovenaar, die eeuwen heeft gezocht naar een waardige tegenstander. Als hij Cal de supercomputer in een armband verandert, kan Paul deze gebruiken om de strijd met hem aan te gaan. Maar eerst moet hij in een serie van zeven opdrachten allerlei andere monsters verslaan.

Dit vond ik een erg vermakelijk film het duurde even voordat ik hem uit de kast haalde heb hem vaak laten liggen, maar hij viel me niet tegen
ik vond de sfeer wel wat hebben het verhaal is niet echt super
maar het is vermakelijk uitgewerkt tenminste voor mij dan
ik hou wel van b films zoals deze

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Leuk zooitje regisseurs uit de Band-stal bij elkaar. Zou dit wel eens willen zien.

superhenkie
Redelijk vermakelijke b-film dat zich grotendeels afspeelt in de wereld van de dungeonmaster.
Ik heb overigens geen dungeon gezien. Maargoed, de hoofdrolspeler krijgt allerlei uitdagingen voorgeschoteld door de dungeonmaster die eigenlijk de duivel is.
De film is niet echt goed en zit vol met piepschuim en foute effecten maar door het hoge tempo en de korte speelduur verveeld hij niet.

2,5 sterren.

Aan regisseurs geen gebrek hier.

avatar van perceived
Vond dit wel aardig. Voor menig retro-fanaat is dit vast ook wel een leuk tussendoortje.