• 8.225.919 stemmen

Geregisseerd door: Dzhanik Faiziyev

Met onder meer: Olga Krasko en Marat Basharov

Oorspronkelijke taal: Russisch

Over Turetskii Gambit

Turetskii Gambit is gebaseerd op het 2de boek over de avonturen van Erast Petrovich Fandorin, geschreven door Boris Akunin. De film vindt plaats in 1877 tijdens de Russisch-Turkse Oorlog. Erast Fandorin is ontsnapt uit een gevangenis in Turkije en probeert z.s.m terug te keren naar Rusland om belangrijke informatie over te brengen over een Turkse aanval. Op zijn weg ontmoet hij Varvara Suvorova, een jongedame die op weg is naar haar verloofde (een Russische soldaat). Erast weet dat er een spion aanweizg is binnen het Russische leger en iedereen is verdacht...

image

avatar van Villevalo23

Villevalo23

Het is moeilijke om over deze film een oordeel te vellen. Historisch gezien slaat hij op het algemeen nergens op (dan doel ik op de zaken waarin het hoofdkwartier van het Russisch leger wel een kermis lijkt). Ook op de special effects is genoeg aan te merken, hoewel ze ook wel weer hun charme hebben.

Bij de hoofdpersonen moest ik meteen aan de jaren '60 denken, aan die typische Hollywood acteurs uit die tijd. eigenlijk beviel die sfeer mij wel erg. Het acteren van de meeste personages was dik in orde! De film weet ook de aandacht voor de volle speelduur vast te houden, mijn complimenten daarvoor.

Hoewel het verhaal absurd is, is het gewoon een spannend jongensboek vol actie, humor en een beetje romantiek.