Transit Levantkade (1991)

Nederland / West-Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Rosemarie Blank
met Christine en Sladjana

Gestileerd documentaireportret van de Amsterdamse Levantkade en de 'nomaden' die eind jaren tachtig beschutting zochten in dit inmiddels ontruimde niemandsland, afgezet tegen archiefmateriaal over Oost-Europese emigranten en asielzoekers uit de jaren twintig.

avatar van Chainsaw
Leuk geprobeerd, maar het kon me over het algemeen maar heel weinig boeien. Een paar mooie zwart-wit scènes in het begin maakten het nog aardig veelbelovend, maar na een paar minuten had ik het wel gezien. Het zijn vooral een hoop losstaande shots, gemengd met wat archiefbeelden en hier en daar een dialoogje. Het duurt allemaal veel te lang en er gebeurt te weinig. Had imo veel meer ingezeten.