Behind Enemy Lines (1997)

Verenigde Staten / Filipijnen
Actie / Thriller

geregisseerd door Mark Griffiths
met Thomas Ian Griffith, Chris Mulkey en Mark Carlton

Tijdens een operatie in Vietnam, waarbij de 2 huurlingen een generaal moeten liquideren, gaat plotseling alles mis en lijkt zijn partner om te komen. In werkelijkheid wordt de partner een gevangene van de wrede generaal, en moet verschrikkelijke martelingen ondergaan. Als hij hierachter komt dan wil hij terug naar Vietnam om hem te bevrijden.

avatar van U-96
Voor de mensen die elite-eenheden interessant vinden, dan is er vanavond op SBS6 bij 'Reportage' om 23.10 een special over US Army Rangers. :evil

avatar van U-96
Heb deze film zojuist bekeken. Heeft veel weg van de Rambo-films maar haalt het daar niet bij. Wat ik zeer overdreven vond, waren die overbodige akteurs (zwarte man, langharige gozer, en de vrouw).
Omdat deze film toch nog wel enig vermaak biedt geef ik hem ***.

avatar van BoordAppel
Crap.

Maar toch best wel vermakelijke film. Je moet er wel een beetje van houden, van dit soort films.

djelle
Deze film heeft alles in huis om een supervermakelijke actiefilm te zijn. Heerlijk kitcherige decors, personages en situaties, een vlotte filmstijl, goeie effecten, Thomas Ian Griffith, stijlvolle ontsnappingen en een acceptabel verhaal, doorspekt met veel -erg degelijk gemaakte- actiescenes die op een enorm onderhoudende manier het amusement stimuleren.

Het is ongeloofelijk hoe één storend element het vermaak naar beneden kan halen. De humor was namelijk van een zodanig flauwe en kinderachtige aard dat het echt hinderlijk was voor het kijkplezier. Vele dialogen en enkele toestanden waren tevens nogal aan de domme kant, niet zo boeiend en/of overbodig.

Ondanks dit, blijft het een zeer vermakelijke genrefilm die ik met plezier terug zou opzetten en met gemak toch nog een dikke 3* geef. Maar het blijft ontzettend jammer. Ware het niet van de oubolligge factoren die het genot wat overschaduwden, kon ik volledig genieten van dit aangename vertier en had hij op z'n minst een ster meer gekregen.

avatar van Materny
Please, dit was echt de grootste flut die ik in tijden heb gezien.
100% cliche-plotje met acteerwerk om te huilen.
De actie was gewoon om te brullen, zo ongeloofwaardig.

Example : rennen ze met 2 man een geheel millitair kamp binnen .
er staan circa 50 millitairen voor ze maar onze helden schieten iedereen dood daar waar de vijand alleen maar losse flodders in hun magazijn heeft zo lijkt het.
BAH , de grootste bull-shit die ik in tijden gezien heb.

Dan nog iets : die zogenaamde blauwe vaten die overal staan zitten vol met nuclear afval.
Maar dat maakt niets uit volgens onze helden want ze rijden er vrolijk overheen en gooien er flink wat Nades naartoe.
Gevolg : helemaal niets. .

Prut, flut, onzin, bullshit, slecht, onzinnig, waardeloos,onmogelijk.
Er zijn genoeg woorden voor deze film te beschrijven.

Maar toch nog 1.5* voor sommige redelijke actiescenes.

avatar van Catscan
Tjonge jonge... om te huilen gewoon!! zo dramatisch slecht!! .. Het A-Team is er niks bij!...

Een onderhoudende film.
Aardig geacteerd door Thomas Ian Griffith.
Slecht geacteerd door Courtney Gains, wat een irritante stem heeft hij.
Af en toe komt dat constante geschiet je een beetje de neus uit.

avatar van superbassie
Catscan schreef:

Niet spotten met the A-team hé! Dat is tenminste leuk.

En deze film, tja, misschien leuk als je je echt verveelt en niets anders hebt om te kijken. Een 2 voor de moeite.

Wat een slechte humor:O De actie was wel goed, maar het acteren en de humor waren gewoon bagger.

En die roodharige marinier was gewoon irritant lelijk

Waardeloze film

avatar van Glorious Me
Dacht ik naar de andere Behind Enemy Lines te kijken... Nou ik kwam mooi bedrogen uit! Inderdaad een waar-de-loze film...

avatar van Dutchmeister
Slechte film. Had meer verwacht. Er zitten gewoon zulke domme en belachelijke scenes in dat ik twijfel of ik nou 1 of 0,5 moet geven.

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Het wordt een 1. Heb toch 1 keer moeten lachen om die dikke generaal die nootjes eet.