The Tenants (2006)

Verenigde Staten / Duitsland
Mystery / Drama

geregisseerd door Danny Green
met Dylan McDermott, Snoop Dogg en Rose Byrne

Henry Lesser is een schrijver die moeite heeft om zijn boek af te maken. Dan komt er een nieuwe bewoner in zijn gebouw wonen, Willie Spearmint, een zwarte schrijver met anti-Joodse neigingen. Henry en Willie zijn artistieke tegenpolen en als buren kunnen ze ook al niet met elkaar overweg. Bovendien zorgen Willie's blanke vriendin Irene en de huisbaas die hen allebei liever kwijt wil voor extra spanningen.

Goed plaatje. Doebedibah?

Diesel
Verhaal klinkt interessant..

En een leuke screenshot inderdaad.

avatar van krabat
Henry Lesser, de schrijver, is overigens van Joodse afkomst. Misschien wel leuk om te vermelden, maakt het al iets spannender. Ben wel benieuwd naar de kwaliteiten van Snoop Doggy Dogg binnen dit genre.

Snitz129
Ik had er meer van verwacht. Een matige vertoning, zelfs Snoop kan deze film niet redden waar niets mysterieus aan is, puur drama. Bijzonder zwak einde.

avatar van Chuck Taylor
Matige film. Ik had er ook meer van verwacht. Snoop Dogg is naar mijn mening niet echt geschikt voor het type personage dat neergezet moet worden.
Er wordt vrij goed geacteerd in deze film vond ik, alleen klopt het niet helemaal. Want de personages staan niet in verhouding tot elkaar, ze gedragen zich een beetje ongeloofwaardig naar elkaar toe. Onrealistische dat zulke personages op deze manier met elkaar omgaan, dit had veel beter uitgewerkt kunnen (moeten) worden.

McDermott speelt een verstilde man die zijn boek af probeert te krijgen in een eenzaam appartement, waar Snoop Dogg zo nu en dan binnenvalt en begint te schelden maar ondertussen wel Lessers (Mcdermott) zijn hulp vraagt. Waat aan het einde van de film Mcdermott ineens ook agressief wordt en ook ruig wil gaan leven. Opzich klinkt het niet slecht, maar dit is op zo'n manier uitgewerkt dat het heel onrealistisch overkwam op mij. 2*

avatar van Fixi88
Heb deze film alweer een tijdje geleden gezien. Heb hem nog in de kast liggen maar kan me herinneren het een matige film te vinden. 2,5 * en zal hem binnenkort weer is gaan kijken. Misschien dat hij nu beter bevalt.

Gratis online te zien op YouTube.