À Chacun Son Enfer (1977)

Alternatieve titels: Autopsie d'un Monstre | Jedem Seine Hölle | To Each His Hell

1 stem

Frankrijk / West-Duitsland
Drama / Mystery

geregisseerd door André Cayatte
met Annie Girardot, Hardy Krüger en Bernard Fresson

Het dochtertje van een bourgeois-gezin is ontvoerd en terwijl de moeder de losprijs wil betalen, heeft de krenterige vader de politie al ingeschakeld. Dat is niet zonder gevolgen..

avatar van brucecampbell
Nergens te vinden?

Als je even met je spaarvarkentje rammelt en er 60 euro uithaalt, heb je hem op een brakke VHS. voor een luttele 40 euro heb je hem ook al, maar dan met Spaanse dubs. Waarbij ik toegeef niet thuis te zijn in dat wereldje, misschien kun je hem wel ergens gratis en voor niets krijgen, geen idee.
Enfin, over the top melodrama van Cayatte met Girarardot die hier overacteert als een gek- u weet wel: de lippen nadrukkelijk samengeknepen en het hoofd een beetje scheef, schuddend tijdens het praten enz, de gekende maniertjes dus. Waarbij dient te worden aangetekend dat het hysterische scenario haar weinig keus liet, want een film die het mediacircus rondom een kidnapping en de opgejaagde slachtoffers aan de kaak wil stellen, gaat er zelf nog overheen.
Het begint met een hysterische Girardot die frenetiek naar een tv-studo rijdt om de kidnapper af te smeken en daarna houden de calamiteiten nooit op: het kindeke wordt vermoord teruggevonden, en de dader blijkt n.b. Girardots zoon te zijn die vond dat het nakomertje teveel aandacht teveel kreeg !
Om het helemaal af te maken rijden moeder en zoon dan maar de afgrond in aan het slot.
Hardy Krüger speelt hier een keer niet de Goede Duitser maar een korzelige inspecteur, en Fernand Ledoux komt nog langs als schoonvader van Girardot.
Niet voor overbezorgde moeders...