Assault (1971)

Alternatieve titels: De Moordenaar Is onder Ons | In the Devil's Garden | Satan's Playthings

Verenigd Koninkrijk
Mystery / Horror

geregisseerd door Sidney Hayers
met Suzy Kendall, Frank Finlay en Freddie Jones

Een meisje wordt verkracht terwijl ze een wandeling door het bos maakt. Als een paar dagen later een ander meisje vermoord wordt in hetzelfde bos, staat de politie nog steeds voor een raadsel. Met de hulp van een reporter wil een jonge lerares zichzelf als aas gebruiken om de moordenaar uit te lokken.

Een soms best spannende film,je zou het een beetje de voorganger van onder anderen Stille Nacht kunnen noemen.

4 sterren

avatar van brucecampbell
waar kan je deze vinden met ned ondertitels?

avatar van niethie
brucecampbell schreef:
waar kan je deze vinden met ned ondertitels?
Heb hem op vhs, bij mij thuis dus

Vind dit persoonlijk een erg sterk filmpje heb hem vroeger dan ook meerdere keren gezien, het is geen meesterwerk maar de spanningopbouw, muziek en acteerprestaties zijn prima in orde, vind het dan ook jammer dat deze film (naar mijn weten) nooit echt een dvd release heeft gekregen en dat zo weinig mensen hem hebben gezien want hij is zeker de moeite waard om een keer te kijken. 3,5 sterren

avatar van brucecampbell
Degelijke thriller, geen horror zoals hier vermeld staat, over een verkrachter en moordenaar die paniek zaait in een dorpje. Af en toe is de film wat gedateerd, maar dat wordt gecompenseerd door de degelijke opbouw naar een beklemmende climax. Toch had ik persoonlijk de film wat rauwer verwacht. Nu is het eigenlijk maar een doorsnee whodunnit.