Detective Byomkesh Bakshy! (2015)

1 stem

India
Actie / Thriller

geregisseerd door Dibakar Banerjee
met Sushant Singh Rajput, Anand Tiwari en Divya Menon

In een eigentijdse interpretatie van het door oorlog verscheurde Calcutta tijdens de jaren 40, volgt de film het eerste avontuur van Byomkesh, net afgestudeerd van de universiteit. Hij moet het opnemen tegen de meest doortrapte crimineel die erop uit is om de wereld te vernietigen. In een wereld van moord, internationale politieke intriges en verleiding moet Detective Byomkesh zijn hoofd koel zien te houden.