• 8.260.856 stemmen

Avontuur / Familie | 85 minuten

Genre: Avontuur / Familie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Johan Nijenhuis en Dennis Bots

Met onder meer: Vivienne van den Assem, Patrick Martens en Monique van der Werff

IMDb beoordeling: 5,1 (415)

Releasedatum: 14 juli 2005

• Videoland Bekijk via Videoland

Plot Zoop in Afrika

In Zoop the Movie gaan de Rangers via een uitwisselingsprogramma naar het kleurrijke Zuid-Afrika. Daar aangekomen merken ze dat het in het Wildpark heel slecht gaat met de wilde dieren die er wonen. Ze willen niets liever dan de dieren helpen en zetten alles op alles om de dieren een beter leven te geven. Dit gaat echter niet zomaar, al snel merken de Rangers dat het er in de natuur heel anders aan toe gaat dan in de dierentuin en zijn ze overgeleverd aan de natuur en het grote avontuur...

image

avatar van dafoefan

dafoefan

Ik had niet niet veel ervan verwacht, maar is me toch erg meegevallen! Ik vond hem zeker wel vermakelijk!

Maar ja het is en blijft een echte kinderfilm.

avatar van sangha

sangha

wat een ongelooflijke slechte film. ik heb echt keihard zitten lachen omdat hij zo slecht was haha. ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe acteurs hierin willen spelen als ze al bekend waren voor deze belachelijke serie/film. (bv. monique van der werff)

avatar van BraMovie

BraMovie

Ik ben eigenlijk wat te oud voor dit soort films, maar voor jongeren en kleine kinderen lijkt me dit een onwijs leuke film. Niet te veel nadenken over "hoe kan dat nou weer" want dan klopt de hele film niet

Ik geef hem 4 sterren en dat is dan gestemd voor een klein kind

avatar van MovieMeterGirl

MovieMeterGirl

ik dacht dat ie erg saai zou zijn maar ik vond hem wel leuk eerlijk gezegd ik geef het een 4 .

avatar van Vamperia

Vamperia

Zoop in Afrika is GEWELDIG !

Ik bedoel, ik heb laatst weer eens de Zevensprong gezien. Tjonge jonge.... wat een amateurs dat ik dat vroeger leuk en spannend vond ...

NIET TE GELOVEN.

Waren er maar zulke kinderfilms geweest toen ik klein was...

avatar van Quido

Quido

Ik heb juist medelijden met de jeugd van tegenwoordig. Moet verschrikkelijk zijn om te worden doodgegooid met dit soort troep ... (en laat ik dan ook nog zeggen dat Zoop nog meevalt in vergelijking met de rest)

avatar van by_the_way

by_the_way

Zo ja, De Zevensprong is tig keer beter als ZOOP.

Burak18

Zoop is gewoon een persoonlijke smaak

ik vind Zoop ook geweldig de serie was al top

en de films zijn gewoon niet minder !

avatar van j.vervoord

j.vervoord

Ik vond de film super en ik hoop echt dat er nog nieuwe afleveringen op tv kkomen echt dus als hier iemand kijkt die die aflv. maakt Jullie moeten echt doorgaan!!!!!!!!!!!

avatar van timburton

timburton

Best wel leuke film. Beetje afgezaagd. Maar Nicolette van den Dam bewijst haar zelf weer een topactrice! 3,0

avatar van Linske

een kip in de jungle??

hahahahha hoe verzinnen ze het

avatar van soom

soom

Potverdorie, wat een grappige film ! Tijdens de film lag ik wel een keer in een ontzettende lachstuip. Paar ontzettend Knappe Jongens, en een flinterdun verhaaltje maken deze film wel vermakelijk. Ik vind Nicolette van Dam echt geweldig als Bionda, en afgezien van de paar foutjes die hier genoemd worden, vond ik het wel een toffe film. Het heeft wel wat. Ik heb, voor ik deze film zag, een heel stuk van Zoop in India gezien, en ik moet zeggen, dat ik die toch wel een ietsie leuker vond dan ZiA... Trouwens, die Moes ziet er veel leuker uit zonder bril.

Ik vraag me wel af, zijn ze nou echt in Afrika, of hebben ze dit gewoon ergens in Nederland gefilmd..?

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2075 stemmen

Best een vermakelijke film, we hebben hem op school gekeken en ik verveelde me er niet onder ik vond het geen top film maar wel zeer vermakelijk en leuk bedacht!

***

avatar van Saffie

Saffie

soom schreef:

Ja, ze zijn echt naar Zuid-Afrika geweest om dit op te nemen.

avatar van timburton

timburton

Correctie: 2,5

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

matig maar niet echt erg slecht of zo

2.0***

avatar van Thomas83

Thomas83

Leuk voor kinderen maar soms ontzettend slecht geacteerd. Wel vermakelijk en redelijk sfeervol, en de muziek vind ik nog best goed. Al kwam ik wat jatwerk tegen af en toe (zo leek een deuntje erg op een van de tracks uit Lord of the Rings), en vond ik de muziek niet altijd passend bij de beelden en soms wat al te aanwezig. Iets teveel cameo's in de film ook misschien.

Mooie landschappen aan het begin (de vliegtuig- en helikopter-shots), en ook in dat opzicht dacht ik soms aan LOTR, maar verder lijken veel scenes ook wel duidelijk in een studio gefilmd.

De verschillende karakters zijn allemaal echt typetjes en het verhaal is wat cliché. Maar daar is het ook een beetje een kinderfilm voor natuurlijk. Dan hoef je nooit echt op geniale plotwendingen en verhalen met dubbele lagen en flitsende dialogen te rekenen.

Om de scene tegen het einde van de film met de 'piramide' lag ik echt in een deuk. Dwaas verzonnen en nog veel klungeliger uitgevoerd.

Goede schutter ook op het einde die een groep van een man of 6 over een paar meter afstand nog niet eens kan raken.

Zou ook wel grappig zijn geweest als in de allerlaatste scene, waarin de dieren worden vrijgelaten, de leeuwen onmiddellijk de giraffen hadden aangevallen, de olifanten de apen en zebra's hadden platgetrapt en de cheeta's de apen hadden opgegeten. In elk geval leek me dit niet per se echt realistisch, dat je al die dieren, waarvan sommigen elkaars natuurlijke vijanden zijn, zonder elkaar aan te vallen de wijde wereld weer in trokken. In een film die gaat over de natuur, het WNF en de Rangers verwacht ik wel iets meer realisme wat dat betreft. Het is wel een kinderfilm en een die op actie en avontuur sterk de nadruk legt, maar enige educatie mag best.

Al met al een vermakelijke film, vooral voor zijn doelgroep, maar niet echt veel bijzonders, en de acteerprestaties zijn soms wel heel slecht. Nijenhuis-soapie-niveau zal ik maar zeggen. 2.0*

sangha schreef:

hahahahha hoe verzinnen ze het

Ach, geen haan die er naar kraait.

avatar van robertus65

robertus65

Onderhoudende maar soms erg kinderachtig en voorspelbaar en stereotyp allemaal. Vooral kinderen zullen het dus wel geweldig vinden.

avatar van niethie

niethie

Destijds keek ik wel eens naar de serie en ben ik uit verveling en gebrek aan iets beters de film ook maar even gaan zien, vond het opzich wel aardig, acteerwerk is erg zwak en de grappen zijn erg flauw (net als in de serie dus) maar als je het als- kinderfilm bekijkt is het allemaal nog best vermakelijk en kijkt het allemaal prima weg.

2,5 sterren

avatar van megaman

megaman

Ook in kinderfilms mag goed geacteerd worden. Het is jammer dat Nederland óók bij kinderfilms geen uitzondering maakt. Het enige voordeel is dat kinderen er minder op letten. En dat is best triest want ze worden goed voor de gek gehouden. Hun ouders kunnen ze beter Finding Nemo of Harry Potter (de eerste dan) voorschotelen. Deze film verdient nog geen eens 1 ster

Jeauhan

Nee niet best. Een bepaalde doelgroep zal dit best leuk vinden, maar aan mij is het niet besteed. Acteerwerk van een aantal echt dramatisch slecht en bepaalde dingen komen gewoon klungelig en amateuristisch over. Een gedomesticeerd dier voorkomend in het wild...maak dat de kip wijs...

avatar van megaman

megaman

Nederland is weer lekker fout bezig in filmland. Ze gaan zelfs verder: achtbaan van Huis van Anubis. OMG, dat Indiana Jones en soortgelijke kaskrakers een atractie krijgen is vrij logisch. Maar één die gebasseerd is op een foute franchise met B-acteurs. En in plaats dat Nederland eens fatsoenlijke films in elkaar gaat zetten wordt je daarvoor in de plaats dood gegooit met die musicals. Tarzan dit, Hairspray dat...oh wat origineel. En Jim speelt ook mee...dat zagen we natuurlijk niet aankomen.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Zoop in Afrika

Deze vond ik de minste van de 3 maar dat kwam ook omdat ik de serie gewend ben.

Maar zeker ook niet slecht hoor.

Heb me ook wel vermaakt.

2,5* toch iets minder dan de andere 2

avatar van lars-pixar

lars-pixar

serie is better en nu nog een film.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Een onverwachte middelmatig filmpje. Het acteerwerk van sommige is niet al e best. Maar het verhaal was nog redelijk vermakelijk. Krijgt een 2,0.

avatar van clockwork72

clockwork72

Owwja, wat een bagger was dit.

avatar van RY1987

RY1987

megaman schreef:

Dit heeft niet echt meer met de film te maken he, geef liever een beoordeling over de film, en laat deze bullshit achterwege.

avatar van RY1987

RY1987

leuke kinderfilm, eenvoudig verhaal,

en natuurlijk bepaalde onjuistheden in de film, maargoed eigenlijk meer lachwekkend dan storend.

avatar van hjcool

hjcool

Acteurs spelen zichzelf maar dan alsof ze 5 jaar oud zijn, Nijenhuis kan alleen maar slechte films maken, deze film is onrealistisch en niet grappig!

Een kind onder de 12 vindt dit een vermakelijke film.

Omdat er mooie meiden meespelen en omdat het een kinder film is geef ik geen 0,5 maar een 1,5!

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Hartstikke leuk!

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Voor kinderen best een leuke / spannende film, voor volwassenen kan hij er ook nog mee door, want er gebeurd wel van alles.

Soms word het ook een beetje saai, deel 2 Zoop in India is iets beter.