Joyride (2005)

Nederland
Thriller / Roadmovie

geregisseerd door Frank Herrebout
met Georgina Verbaan, Peggy Vrijens en Tygo Gernandt

Joy, Roos en Chantal zijn drie jonge meiden die een oldtimer cabriolet stelen om mee te kunnen doen aan een talentenjacht voor supermodellen in Nice. Onderweg blijkt dat Joy ervoor heeft gezorgd dat ze in de achterbak een bewusteloze student meevoeren. Wat is Joy precies van plan? En wat heeft de joy ride te maken met de oude middeleeuwse "Legende van Troisvierges"?

K@i
zo mooi is die Georgina helemaal niet
heb liever die Roos

avatar van Spetie
K@i schreef:
zo mooi is die Georgina helemaal niet
heb liever die Roos

Georgina woog in deze film nog 10 kilo zwaarder dan nu, dat zit hem vooral in twee punten....

het was idd geen topper ik vond hem vooral tegenvallen door het slechte acteren van zowel de hele cast en die sfeer die er rondhing met die maagden enz verder was het verhaal best wel origineel maar de uitwerking was ook niet goed maar toch zag ik nog wel een leuke film tussen al dat negatieve.. ik geef hem 2 *

K@i
Spetie schreef:

des te triester

avatar van Mr. Chiel
Hier kan ik echt niet veel positiefs over zeggen... Mooie landschappen? Verder was het gewoon k*t! Totaal geen spanning, die 'maagdenscenes' sloegen ook totaal nergens op en het vehaal... Nee, verspil er je tijd niet aan! *0,5

avatar van Lady_Movie
Guinness schreef:

Dan moet jij weten dat je niet mag stemmen als je de film niet (volledig) gezien hebt

doe wat ik wil ... Als de film gwn te boring was om af te kijken waarom zou ik dan niet mogen stemmen. dan weet ik genoeg.

Jongens.... wat was dit slecht, zeg! Zelfs gratis z'n geld niet waard!

avatar van Pannenkoek
Tsja, in tegenstelling tot iedereen vond ik het eigenlijk best een leuke film. Goed af en toe kon allemaal wel wat sneller, maar al met al vond ik het nog wel gaan met deze film.

Waarom wordt Georgina Verbaan gevraagd om in films mee te spelen. Dat mens kan toch totaal niet acteren (in Volle Maan was ze ook al rampzalig). Ze kan beter meespelen in Adult films, dan hoeft ze ook niet te praten. Met die nep borsten die ze toen had zou ze daar zeer geschikt voor zijn geweest. Haar artieste naam zou dan niet zijn Georgina Verbaan maar Georgina Anaal

Dan de film zelf, die is met 1 woord te omschrijven "waardeloos".

avatar van jumpstylemovie
Natuurlijk een Flut film, Maar Georgina was zo leuk om te kijken.
Er zat geen verhaal in (iets wat we wel gewend zijn rond de algemene Nederlandse film) maar het viel me mee en ik had die avond even niks beters te doen, dus....

2**

avatar van De Mees
Niet voor niets!

Gouden UI voor:
Slechtste film
Slechtste regisseur
Slechtste actrice - Georgina Verbaan

jumpstylemovie schreef:
Wat is dan volgens jou de algemene Nederlandse film?

avatar van navulverpakking
Slechtste (road)movie die ik ooit heb gezien.

avatar van jumpstylemovie
Quido schreef:
Wat is dan volgens jou de algemene Nederlandse film?

Een nogal mat verhaal. Kijk bijvoorbeeld naar schatjes.
Maar vaak erg vermakelijk. Zo vind ik Flodder fantastisch.

avatar van alcapachino
ik vond de film wel te pruimen !

avatar van Spetie
Matige road-movie, die het zeker niet van het acteerwerk moet hebben ,want dat is niet echt best evenals de saaie, soms nietszeggende dialogen. De film pretendeert spannend en leuk te zijn, maar is het in ieder geval in de verste verten niet. Onderhoudend in een soms wat traag tempo, maar soms ook irriterend. Kortom een behoorlijk tegenvallende film, die je eigenlijk het liefste zo snel mogelijk weer wil vergeten!

avatar van Legan
Mmmm, met het idee op zich is niets mis mee, alleen is de uitwerking barslecht; ongetwijfeld is o.a. het lage budget hier debet aan. Qua niveau is Joyride te vergelijken met een GTST aflevering. Een verhaal is er nauwelijks en het kleine beetje dat er wel is, is vaak de aanleiding voor gelach. Supercliché, slappe dialogen die nergens op slaan (hoewel ze wel wat gegrinnik genereerden), voorspelbaar, barslecht geacteerd en met stereotiepe ééndimensionale personages.

Ook al probeert men er diepgang en mysterie aan te geven met behulp van de legende en het gebruik van flashbacks, het blijft zonder twijfel superoppervlakkig. Verder leunt de film teveel op toevalligheden en slaan de beslissingen die zowat iedere personage in de film neemt soms nergens op. Aan de andere kant zorgt het weer wel voor interessante ontwikkelingen.

Het hele plaatje bekijkende, is het uiteindelijk best aardig. Het kijkt redelijk goed weg (of ik heb gewoon geen smaak) en er zitten een paar betere shots in.

Zelfs een 0,5 is iets waar de makers van Joyride in hun handen voor mogen knijpen. Zeer slechte dialogen, belachelijke casting van bekende acteurs, verhaal dom vanaf moment 1 al duidelijk wat de laatste scene gaat zijn.

Nogmaals een 0,5 een van de slechtste films in de Nederlandse filmgeschiedenis.

Het enige pluspuntje was dat Georgina erin speelt, anders had ik hem al na pakweg 10 minuten afgezet.

neo (crew)
The Legend of Troisvierges (2008) - imdb.com

Vreemd. Is dat niet gewoon dezelfde film?

Als die clip uit de film komt, wel ja.

avatar van Phantasm
Zo slecht was deze nou ook weer niet, heb me er prima mee vermaakt, kijkt lekker weg,

ipman-99
"It's Your Dead Body." ... " !!!

Vermakelijke Nederlandse Roadmovie !!! Heerlijk sfeertje deze Nederlandse Roadmovie
thriller die voornamelijk bestaat uit de 3 vrouwen en hun gedrag en dialogen !
Heerlijke neergezet door Georgina Verbaan (Chantal), Peggy Vrijens (Joy) en Dorien Haan (Roos) !
Alle 3 deze dames lopen er uitdagend bij ..., maar nooit naakt in deze film !
In deze film is het uitdagen van elkaar en van het mannelijke slachtoffer niet ver weg, er wordt een soort van
spelletje met elkaar gespeeld !
Het wantrouwen en elkaar kunnen vertrouwen is ook hier van tel ... !
Allemaal heerlijk luchtig en vermakelijk met een opmerkelijke soundtrack en locaties.

3 Mooie meiden, leuk om naar te kijken.
Maar het verhaal is niet altijd even sterk, het einde beviel me wel een beetje, maar het is op vele momenten ook maar een saaie boel.

Dick2008
Goede slechte tijden in Frankrijk..... De eerste vijf minuten dacht ik ....maar daarna is het toch nog wel een amusante film geworden. Georgia Verbaan is zeker wel leuk en ik moest toch wel denken aan Lindsay Lohan, die vaak ook zo'n brutale mond heeft. Ik vind Dorien Haan eigenlijk leuker, maar dat is meestal zo aangezien ik toch altijd meer voor leuk en lief dan leuk en mooi ga. In het begin komt ze wat onzeker over maar naarmate de film vordert doet ze het best goed. De meiden krijgen alleen vrij slechte teksten te spreken, waardoor na een uur de verveling wat toeslaat maar toch weten ze het nog tot einde toe enigszins boeiend te houden, alleen het slot vind ik niet helemaal geslaagd.

Wel jammer dat ze er een drama van hebben gemaakt, er zitten namelijk veel grappige momenten in. Een soort vakantiefilmpje naar Frankrijk alleen dan niet op die manier haha. Iedere keer de klappen die Tygo Gernandt krijgt. Verder zitten ze al heel snel in Frankrijk.
De film is trouwens heel aardig geregisseerd. Onderweg tijdens deze roadmovie, weten ze toch steeds een mooi plekje uit te zoeken met het Franse landschap sfeervol in beeld gebracht op de achtergrond. Dit, naast de meiden is toch duidelijk een pluspunt. 4.0

avatar van jippie2010
Oei oei oei... met het nodige jatwerk hebben ze er nog geen leuke film van kunnen maken.
En ik heb van nature een hekel aan Dorien 'overacting' Haan.
Met *2.0 sterren ben ik nog heel erg lief.

was gisteren op tv ik wachte op een andere joyride met paul walker maar hellaas deze kwam er op sloeg nergens op deze film

avatar van MovieMind
Zwak nederlands product dat buiten de aanwezige eyecandy niet veel te bieden heeft.