Koiya Koi Nasuna Koi (1962)

Alternatieve titels: The Mad Fox | Love, Thy Name Be Sorrow | 恋や恋なすな恋

Japan

geregisseerd door Tomu Uchida
met Hashizo Okawa, Michiko Saga en Jun'ya Usami

De film vertelt het krankzinnige verhaal over een ziener aan het hof die doordraait door een moord en uiteindelijk trouwt met het evenbeeld van zijn vermoorde geliefde, een vos in menselijke gedaante. De film bevat animatie, kabuki en butoh, kleurexperimenten, instortende decors, draaiende toneelvloeren en tekstrollen.

avatar van Mochizuki Rokuro
In juni 2020 op Arrow blu-ray