• 8.353.325 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Sang-il Lee

Met onder meer: Satoshi Tsumabuki, Masanobu Ando en Yuta Kanai

IMDb beoordeling: 6,7 (478)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot 69

Nagasaki, en Ken en zijn vrienden proberen in te breken bij een Amerikaanse legerbasis. Geïnspireerd door Bob Dylan, Godard en Che Guevara, gaan de bijdehante Ken en zijn 'bende' ook de strijd aan met de schoolleiding. Ze willen meer inspraak en vrijheid en op school een festival organiseren, een soort combinatie van film, theater en popmuziek. De sympathieke jongens verwarren het begrip 'vrijheid' echter nogal eens met 'blote borsten', want Ken's voornaamste doel is toch uiteindelijk Kazuko, het mooiste meisje van de school. Ken wil een opstand en barricade van de school organiseren, om zo indruk te maken op haar.

Kenichi Yazaki

Manabu Iwase

Mie Nagayama

Kazuko "Lady Jane" Matsui

Kenichi's mother

Matsunaga sensei

avatar van Da Jando

Da Jando

Best vermakelijk, een Amerikaanse higschool-komedie maar dan Japans Veel van die typetjes, de kneuzen met grote brillen, de chick van de school en de gangstermannetjes. Flauwe scenes worden afgewisseld met best grappige scenes. Heb best veel moeten lachen om de rebelse hoofdpersonages en hun maffe streken Het geheel is wel wat rommelig. Ik raakte zo nu en dan de draad kwijt, het ging namelijk erg van hak op tak. Ach, hij was wel oké. 3*

De aantiteling in animatievorm is trouwens ook erg leuk!

avatar van Linda

Linda

Erg leuke film. Heerlijk idioot allemaal. Het verhaal vond ik op zich niet zo heel veel voorstellen maar de film is zo grappig (met name het eerste uur) dat je je daar niet aan stoort. Mijn favoriete stukjes: Alle stukken met de gymleraar (hilarisch die vent) en het stukje waarbij een van die jongens op de tafel gaat lopen schijten . Wel jammer dat de film zo lang duurt, 90 minuten was wat mij betreft meer dan genoeg geweest. Maar ondanks dat heb ik me prima vermaakt. 3,5 ster.

avatar van gotti

gotti

Heb me ook ontzettend vermaakt (voor mij de beste film van de dag in Rotterdam). Het verhaal stelde niet zo heel veel voor; de pogingen van een jongen om een meisje voor zich te winnen, maar dat werd vooral het eerste uur wel verdomd mooi weergegeven. Vooral in dat eerste uur ontzettend veel (lompe) humor (vooral die gymleraar was geniaal), maar ook de soort van droomscènes van de hoofdpersoon waren erg mooi (met name de scène in die gang met al die rozen, wara zijn toekomstige vriendinnetje dan door komt lopen)

Ben zeker beneiuwd naar meer werk van Lee Sang-Il, die bij deze voorstelling nog even aanwezig was. De Q&A werd hier niet na, maar voor de film gehouden, want de beste man moest een vliegtuig halen.

avatar van Da Jando

Da Jando

De gymleraar was inderdaad te gek

avatar van Mik

Mik

Da Jando schreef:

De aantiteling in animatievorm is trouwens ook erg leuk!

Helemaal mee eens! zag er zeer strak uit!

avatar van Goodfella

Goodfella

..wel beetje Catch Me If You Canish

En wel geinig pretentieloos vermaak inderdaad. Verrassend dat het IFFR zo'n film kiest om te draaien, maar tegen het eind van de week komt zoiets best gelegen.

Onderhond

Het type komedie waar ik het enorm van op m'n heupen krijg.

Was het maar lompe, debiele humor denk ik dan. Dit soort flauwe, ultravoorspelbare situatiehumor vind ik gewoon enorm triest. Alsof een continue schaterende dronkenlap een uiterst flauwe en voorspelbare grap loopt te vertellen. Komt daarbij dat alles enorm "fake" hip is geschoten en geknipt, en dat ik het na 10 minuten wel al gezien had. En dan gaat de film nog zo'n 100 lange, erg lange minuten door. Nergens een mooie of sterk afgewerkte scene te bekennen, alles schreeuwt ondermaatsheid.

Komt niet boven het niveau van een Ernest uit, lange filmweek of niet. 0.5*voor dit gedrocht.