The Long Weekend (2005)

Canada / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Pat Holden
met Brendan Fehr, Chris Klein en Paul Campbell

Ed Waxmans leven zit in het slop sinds hij zijn vriendin Cathy in bed heeft betrapt met een andere man. Ook met zijn carrière als copywriter gaat het bergaf. Zijn baas geeft hem een allerlaatste kans: als hij een reclamecampagne bedenkt waarmee ze hun belangrijkste klant kunnen behouden, mag hij blijven. Ed heeft één weekend de tijd om in zijn opdracht te slagen. Zijn oudere broer Cooper wil Ed net nu trakteren op een wild weekend met veel vrouwelijk schoon.

lecks-almelo
had um al een keer gezien, toe vond ik hem nixs aan,
Nu vond ik hem wel meevallen.
die ruftscenes hadden ze er inderdaad uit moeten laten.

*3,5*

avatar van Maartenn
JohnieOctovitsch schreef:
leuke film alleen jammer van al die domme homevideo fragmenten tussen door

Juist het enige originele en daarmee de kracht van deze film! Voor de rest allemaal zeer matig. Krappe voldoende..

avatar van aburex
Best wel leuke komedie in de trend van aMERIVCAN pIE; dE GRAPPEN ZIJN WEL ALLEMAAL SEXUEEL GETIND.
Heb me toch een avondje geamuseerd

SvV
Kan echt dubbel liggen door dit soort humor, geweldig.

avatar van MNV2
Saaie, ongrappige film met irritante homevideo beelden ertussen.

avatar van JDSsmetje
Eigenlijk kan ik op deze film niet veel punten geven. Erg grappige dingen zaten er zeker niet in en het verhaal is nogal veelgebruikt (American Pie). Einde is ook nogal voorspelbaar. Toch keek de film goed weg en vind ik dit geen zonde van de tijd.

score ........ 2.95
positie....... 181/+-400

Eerlijk gezegd had ik weinig van deze films verwacht, toch viel het mee.
Die korte filmscenes tussendoor zijn wel lachen gemaakt en sluiten wel aan bij het moment van de film.
Alleen het is en blijft een film, het verhaal was voorspelbaar

Een simpele maar wel vermakelijke film met leuke humor erin. Vooral het gedeelte waar Ed moet schijten en het laatste velletje papier tegen de deur aan drukt

avatar van bateman
Mooie plaatjes geschoten, maar acteerwerk was matig. Daarnaast had ik meer actie verwacht. 1 keer kijken is voldoende

montoyaruler
Dat idee met die homevideo's vind ik erg geinig.. maar waarom zetten ze op de verpakking "in de stjil van American Pie"? Dit lijkt er nog niet eens op!

michael1992
montoyaruler schreef:

Het niveau van American Pie zou inderdaad misschien beter geweest zijn.
Alhoewel het hele laten we zo snel mogelijk neuken-concept doet toch wel heel Maerican Pie-achtig aan.

avatar van Al DeNiro
Erg leuke komedie.

Ik heb veel moeten lachen en daar gaat het om in een komedie.

De mislukte versierpogingen en de gefilmde stukjes waren echt goed.

Chris Klein is ook op dreef als oversexte broer.

avatar van jumpstylemovie
Leuke film, ik heb goed gelachen.
Acteerwerk was normaal maar het hoeft ook zeker niet uitstekend te zijn bij komedie's als dit. Vond al die Home Video Edits ook erg mooi. Gewoon erg grappig.

kleinepierik
Leuke film maar had erg veel weg van American Pie.

avatar van dualcia
Leuke film! Heb een paar keer hard moeten lachen, en vooral ook veel om de homevideo's, wat een leuk en origineel gedeelte in de film was
De 'stripper heeft een shitload schaamhaar'-grap was ook wel errug leuk

avatar van mnrk
kleinepierik schreef:
Leuke film maar had erg veel weg van American Pie.

Helemaal mee eens....humor was ook prima in deze film.

En net zoals de andere al zeggen was het hele Home Video tussendoor erg leuk gedaan.

Leuke film voor de zaterdagavond.

avatar van Rickazio
Erg leuk, niet voorspelbaar een uitstekende comedy!

Dick2008
Film die erg lijkt op die oude onderbroekenlol / lach of ik schietfilms. Alleen tegenwoordig zijn er gewoon veel minder taboes.

Bij deze film had ik aan het begin echt het gevoel dat het niets zou worden. Maar na zo'n halfuurtje wordt hij een stuk beter. Veel grappen aan de lopende band, en het blijft maar door gaan. Die werken ook niet allemaal maar er zitten toch wel een paar goeie bij. Dat hij op de wc zit en het papier is op. En de vrouw waarvan de haren in de fik vliegen. De vele homevideos tussendoor zijn ook heel verschillend. Het is natuurlijk ook maar wat je grappig vindt.

Het laatste kwartier vind ik toch wel het beste, deels voorspelbaar maar met die buschauffeur bijvoorbeeld toch niet. Kortom een leuke film voor een melige bui.

goede film. Grappige stukken in. dat ik deze niet eens rapper herzien heb. Verhaal was goed. Die homevideo's stukken er tussen vond ik ook tof gedaan.

avatar van Pantoffel
Leuke film.
Grappen worden aan snel tempo opgevolgd en de home video stukken zijn wel leuk zo tussendoor.

avatar van chevy93
Wel een aardige film en leuk voor een keer. Ik heb me dan ook wel vermaakt. Over een paar jaar zal ik deze film denk ik niet meer zo goed vinden, maar voor nu is het goed.

avatar van flipflop
slap aftreksel. Meestal kan ik erg hard lachen om dit soort films, maar die scheten; kom op zeg. We zijn geen 12 meer toch. Acteerwerk en verhaaltje was nogal standaard, maar origineel was wel hoe ze dat met die homevideo's er tussen door hadden gedaan.

avatar van DonOswaldo
Het is al een tijdje geleden, maar ik kon me er best mee vermaken, ook al was de humor niet heel speciaal. Ook de home-video beelden zijn me goed bijgebleven.

avatar van Elineloves
Normaal ben ik er wel voorstander van, flauwe komedies vol met platte poep, pies en sexgrappen. Maar niet aan één stuk door. Het is zelf om onpasselijk van te worden.

En dan het vervelendste: de homevideo's. Zijn er nou serieus mensen die het grappig vinden om naar een homevideo van 2 wippende beesten te kijken? Kom op, van dat soort grappen zou je het niet moeten hebben.

Ach, als je heel eerlijk bent heeft het niet eens iets met humor te maken. Een slap aftreksel van alle American Pie films bij elkaar, en je krijgt dit gedrocht.

Snel wegwezen met dit gedrocht. Ruilen, anyone?

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
30 minuten van gekeken en toen uitgezet, de humor is veels te overdreven en al zoveel malen beter gedaan in andere films.
Ook vond ik de korte clipjes tussendoor behoorlijk irritant worden.
Geen stem dus, maar wou toch even mijn ei kwijt

Met onvolwassen humor (scheten en sperma-, erectie-, schaamhaar- en poepmoppen) kun je de argeloze kijker wel aan het lachen krijgen, moet de regisseur gedacht hebben. Doe daar een bijelkaargeprutst script en twee onbenullige hoofrolspelers bij en succes moet haast verzekerd zijn. Een bijkomend probleem is bovendien dat iedere grap zijn uitwerking mist. Een slechte smaak komedie van het zuiverste water.

avatar van rowanb8
als je american pie kent ken je deze ook

The Long Weekend is best wel een humoristiche film voor jonge jongens/mannen die in het verleden hebben geprobeerd om mooie meisjes te versieren of dit nog steeds doen.
Het is daarom aan jonge meisjes/vrouwen om te bepalen of deze film daadwerkelijk grappig is.
Voor de doelgroep kan het in ieder geval hilarisch worden.
Er zijn immers genoeg scenes waar het jongere broertje indruk wil maken op het andere geslacht door beïnvloeding van zijn oudere broer met alle gevolgen van dien.
Uiteindelijk komt het goed doordat zijn aantrekkelijke buurmeisje te hulp schiet op het moment dat de politie hem opnieuw wil meenemen naar het bureau.
Wat daarop volgde was daarentegen saai.
Hij kreeg namelijk een briljante ingeving om zijn carrière te redden tijdens het samenspel met zijn nieuwe vriendin.
Ik vond deze einde matig, maar al met al was het toch een leuke film

Dick2008
Dick2008 schreef:

Ik blijf het toch maar een grappige film vinden. De meeste van dit soort zijn leuk voor 1 à 2 keer, maar dat gaat bij deze niet op.
In de stijl van American Pie, zo staat het ook op de dvd. Alleen dan wel stukken beter. Met niet van die langdradige grappen, maar juist korte, die elkaar in hoog tempo opvolgen. De homevideos tussendoor zijn eigenlijk storend, ook al zitten er leuke tussen. Hij begint vrij aardig, waarin de serieuze broer wordt voorgesteld door de ander. Daarna wordt het wisselend, richting het einde komt er nog een wending, die geslaagd blijft. Een aantal grappen zijn flauw dan wel erg vulgair, maar zitten ook goede tussen. De combinatie tussen twee broers, de ene heel ernstig en de andere die alleen maar aan seks denkt werkt best goed. Fehr is beter dan Klein, dat wel, maar ze doen het beiden niet slecht. Ook al kent de film mindere momenten, hij blijft vermakelijk. 5.0