The Triumph of Love (2001)

1 stem

Italië / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Clare Peploe
met Mira Sorvino, Ben Kingsley en Fiona Shaw

De film vertelt het klassieke sprookje van een prinses die vastbesloten is om haar thuisland terug te laten belanden in de handen van de rechtmatige troonopvolger, een jonge prins op wie ze verliefd is. Aangezien de prins onder bescherming staat van een filosoof moet ze alles op alles zetten om het vertrouwen van diverse betrokennen te winnen.

avatar van FlorisV
Er is 1 ding bijzonder ergerlijk aan deze film en dat is de zgn jump-cut editing: je ziet bijv Ben Kingsley zitten en plotseling staat hij rechtop, de beweging ertussen is er dan expres uitgeknipt om de film zogenaamd meer "dynamiek" te geven...bwaaaagggh!

Een ander minpuntje is de hier bijzonder irritante actrice Fiona Shaw. Haar rol is grappig bedoelt.

Maar er zijn ook positieve dingen te melden:
-Mira Sorvino;
-Mira Sorvino en
-Mira Sorvino.
Het is verder gewoon een luchtig kostuumdrama, in de geest van midsummer night's dream en klassieke 17de eeuwse kluchten met een feel-good einde, met godzijdank geen al te zwaarwichtig en pretentieus gebrabbel.

Best te pruimen dus. Ik kijk liever dit dan het vreselijk middelmatige Shakespeare in Love. Maar kopen (wat ik gedaan heb) kan ik niet aanbevelen.