A Slight Case of Murder (1999)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Steven Schachter
met William H. Macy, Adam Arkin en Felicity Huffman

Wanneer filmcriticus Terry Thorpe zijn minnares per ongeluk vermoordt, probeert hij zijn aanwezigheid in haar appartement te verdoezelen om haar dood op een ongeval te doen lijken. De privédetective van de ex-man van het slachtoffer heeft echter foto's die zijn schuld aantonen. Voor de detective naar de politie stapt, geeft hij Terry een kans om de foto's en de negatieven te kopen. Terry gaat in op dit aanbod, maar zodra hij het bezwarend materiaal in handen heeft, besluit hij de rollen om te draaien. Met wat geluk kan hij de privédetective koppelen aan de moord. Die is echter niet van plan dit zomaar te laten gebeuren, waardoor Terry al zijn kennis van misdaadfilms moet aanwenden om zijn hachje te redden.

Erg leuke film met een goede rol van Macy. Erg grappig om te zien hoe Macy zich steeds verder in de nesten helpt en zich er met een flink portie liegen, geholpen door zijn kennis van scripts van misdaad films, weer uit weet te praten. Cromwell heeft ook een erg leuke rol als de chanterende detective. Al met al een erg komische film. 3,5*

deze film heb pasgeleden gezien. echt een leuke film. zeer grappig. vooral omdat de hoofdpersoon tegen je praat. echt een top film. groetjes sunny.

De daden van de hoofdrolspeler komen niet overeen met de luchtige sfeer van de film. Verder is dat in de camera kijken erg irritant
Verder wel leuk geacteerd en vrij amusant.

Zeer verrassende film waarin goed geacteerd wordt door Macy!

***

avatar van speedy23
Leno schreef:
Verder is dat in de camera kijken erg irritant

Dat vind ik niet. Het is is in dit geval net alsof je zelf meer betrokken bent bij het verhaal.