8 Seconds (2015)

Duitsland / Turkije
Drama / Romantiek

geregisseerd door Ömer Faruk Sorak
met Esra Inal, Ceylin Adiyaman en Gulay Baltaci

Esra leidt een leven tussen twee werelden. Haar echte leven speelt zich af in Berlijn, waar zij en haar Turkse familie regelmatig beperkingen ervaren en tegen een stugge muur stoten. Hierdoor raakt zij steeds meer ontevreden en vindt ze haar toevlucht in een zeer reëel uitziende droomwereld, die haar enige troost kan bieden. Daar biedt een mysterieuze man haar de nodige geborgenheid die het haar vaak ontbreekt in het echte leven en die ook haar familie niet kan bieden. Esra probeert er alles aan te doen om de identiteit van de mysterieuze vreemdeling, die haar vaag bekend voorkomt, te achterhalen.

Deze film is een biografie van Esra Inal, waargebeurd en moet zeggen dat het een prachtig mooi film is om te kijken. Je zit echt van begin tot eind in de film. Het gaat over een zeer gevoelig meisje die zich staande probeert te houden in deze harde wereld. Topper kijken deze film.