Bellman and True (1987)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Richard Loncraine
met Bernard Hill, Derek Newark en Richard Hope

Hiller (Hill) werkte als systeemanalist bij een bank. Voor een stel misdadigers steelt hij een dossier op tape, maar de misdadigers zijn er niet tevreden mee. Ze kidnappen zijn zoon en eisen dat hij een afdruk maakt van het bestand. Intussen is hij echter ontslagen en moet hij in hun kelder apparatuur proberen te bouwen om de tape te lezen. Daarna moet hij blijven tot de bankroof is geklaard.

avatar van citybird
Degelijk misdaaddrama dat misschien voor sommigen wat gedateerd zal lijken. Alhoewel het tempo van de film redelijk laag ligt werd ik toch volledig meegesleept door het verhaal. De prestatie van Bernard Hill, als een aan lager wal geraakte bezorgde vader, was zeer realistisch en menselijk. De film Firewall uit 2006 met Harrison Ford in de hoodrol is gebaseerd op deze film.