Burgers/Reizigers (2005)

Nederland

geregisseerd door Janice Pierre
met Nicole van Nierop, Stefan Stasse en Barbara Pouwels

De droom van de familie Losman om eindelijk een eigen huis te bezitten, is binnen handbereik. Omdat hun financiële situatie het maar net toe staat om een eigen huis te laten bouwen, besluiten ze de bouwperiode te overbruggen in een caravan op hun eigen bouwland. Al snel worden ze door de politie naar de rand van het dorp gestuurd, naar het kamp waar 'de andere woonwagens' staan.

avatar van Koekebakker
Nadat eerder vandaag Yu-lan me al prima beviel, vind ik ook deze Lola heel aardig. Soms misschien wat al te simplistisch, maar er was ook best wat moois te beleven. De manier waarop het verhaal wordt verteld beviel me wel: heel kalm, helder en vooral beheerst. De film was ook heel sfeervol. En het mooiste vond ik het acteerwerk van Nicole van Nierop.

Al met al een erg volwassen film voor een Lola.

neo (crew)
Dit is nou zo'n voorbeeld van een kleine, sympathieke film met degelijk drama, humor en acteerwerk. Vooral van Nierop laat zich zelf zien als een uitstekende actrice. Heb dubbel gelegen om de scenes met de politie en hoe de vader op hun komst reageert. 3 sterren