The Chosen (2015)

Alternatieve titel: De Uitverkorene

Thriller / Horror

geregisseerd door Ben Jehoshua
met Kian Lawley, Elizabeth Keener en Angelica Chitwood

Om een meisje te beschermen tegen een demon die kinderen steelt, moeten haar moeder en oom zes andere bloedverwanten selecteren voor een dodelijk offer. Ze belanden in een race tegen de tijd om het meisje te redden en de demon terug te sturen naar de hel. Maar dit is niet zonder gevaar.

avatar van mikey
Teenboy moet 6 familieleden offeren aan de demonische Lillith om zijn nichtje te redden. Gelukkig gaat met regelmaat de deurbel, is het huis bevolkt met bloedverwanten die of bejaard of dronken zijn. En ze zijn allemaal even irritant zodat je geen medelijden hoeft te hebben met het slachtvee. Nou ja.. Je moet een tekening maken op iemands voorhoofd, vervolgens verschijnt er een zwarte wolk vanonder het bed van het verdoemde kindje dat je slachtoffer meetrekt naar... geen idee... In ieder geval onder het bed. Alles onder toeziend oog van een kwaaie non die te pas en te onpas opduikt en weer even snel verdwijnt (?)

Dit alles zonder budget, inspiratie, gevoel voor esthetiek en logica.

GTST is spannender

Dit gaat echt helemaal nergens over! Extreem slechte animatie alsof een groepje jongeren van 16 de film hebben gemaakt.
Schande dat dit soort films op Netflix uitkomen. Wat een aanfluiting.
Met een budget van een paar duizend dollar?

avatar van Shaky
Bedroevend slechte horrorfilm ("horror") die niet goed, spannend of interessant is.

avatar van umbra
Best nog vermakelijk filmpje, niks spectaculair, maar keek toch lekker weg, zijn er pak slechter in dit genre. 6/10

avatar van SmackItUp
Oei oei oei, wat slecht. Niet de slechtste film die ik ooit heb gezien, maar ik kon niet ontdekken waar het nou precies over ging. Ik begrijp niet waarom dit soort films worden toegevoegd aan Netflix, maar een prachtexemplaar als bijvoorbeeld The Thing niet..

avatar van John Milton
SmackItUp schreef:
Because of zzzzze money, Lebowwwwski...

Netflix moet voor een The Thing waarschijnlijk veel hogere licentiekosten betalen dan voor een filmpje als dit. Maar ze zullen om het op te vullen altijd wat pruts erbij doen, zodat het aanbod groter lijkt.

John Milton schreef:
Because of zzzzze money, Lebowwwwski...

Klinkt logisch. En voor veel mensen die niet zo vaak films kijken zullen deze "opvullers" ook best wel volstaan.

Toepasselijke quote by the way

Oef.

Jehoshua heeft volgens mij niet zoveel kaas gegeten van het regisseurschap. The Chosen is een film waarin je duidelijk ziet en herkent wat Jehoshua poogt te bekomen, maar waarin eigenlijk helemaal niks werkt.

Zielloos is hier echt wel het kernwoord. Bekende shots en scenes komen in grote getalen voorbij, maar het oogt alsof het gemaakt is door iemand die het horror genre niet zo heel goed begrijpt. Je zou denken dat dit een filmpje gemaakt is met enkel een quick road to success voor ogen, maar dan moet je als regisseur toch écht blind zijn voor ook maar de basis van kwaliteitscinema.

Nochthans is het ideetje wel leuk. Een bekende demonenopzet die leidt naar een soort van Hellraiser-achtig vervolg. Lawley moet iedereen naar de kamer van z'n nichtje lokken, wiens demoon dan de rest doet. Qua idee potentieel genoeg zou je zeggen, het is een film die zich verder zelf schrijft, maar zonder enig regietalent leidt het nergens heen.

Ik zou Jehoshua de volgende keer gewoon het script laten schrijven en een degelijke regisseur zoeken om er iets deftigs van te maken. Gewoon negeren dit onding, veel valt er niet te genieten. Lees een synopsis online en maak er zelf je eigen, betere film van.

SmackItUp schreef:

Njah, The Thing al gezien, deze nog niet. Mag dan kwalitatief slechter zijn, liever deze dan.

avatar van mikey
John Milton schreef:
zodat het aanbod groter lijkt.
Klopt, targets halen.

Onderhond schreef:

Zo kan je het inderdaad ook bekijken .

avatar van Daan258
Nehh, niet een te beste film.
Het verhaal was leuk verzonnen maar de uitwerking toch behoorlijk slecht. Het had absoluut een betere film kunnen worden.

Eigenlijk heb je na 30 min kijken het wel gezien. Daarna word het alleen maar uitgemolken met hetzelfde wat je in de eerste 30 min gezien heb en zie je verder niks nieuws.
Niet echt een aanrader.

avatar van schumacher
Kan men nu echt geen horror films meer maken?
Zoals army of darkness en evil dead, demon knight, braindead, dat waren leuke films.
Ik heb een bloedhekel aan films als deze, the conjuring, rec, the blair witch project enz... bah.
Of geef mij maar het genre als de saw films, lekker hard en vettig . Veel leuker.

keimpeS
Het meeste is hier al over de film gezegd, weer zo'n standaard horror met slecht acteerwerk en special effect's. Deze kan je best overslaan!