Paranoid (2000)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door John Duigan
met Jessica Alba, Iain Glen en Jeanette Tripplehorn

Chloe, een fotomodel, wordt geplaagd door geheimzinnige telefoontjes. Bang dat ze achtervolgd wordt door een stalker, wil ze graag voor een paar dagen de stad verlaten. Ze gaat in op het aanbod van haar nieuwe vriend, een popzanger, om het weekend met zijn voormalige bandleden door te brengen op het platteland. Eenmaal aangekomen blijkt Chloe in een nachtmerrie verzeild te zijn geraakt. Ze wordt midden in de nacht wakker in een vreemd bed en ze heeft geen idee wat er die avond is gebeurd. Dan vindt ze een videoband die haar grootste angst bevestigd.

Onderhoudende thriller. Vooral in het begin best beklemmend. Het plot is aardig maar had veel intelligenter gekunt. Jessica Alba acteert geloofwaardig en is niet onaangenaam om naar te kijken.

Lawn Dogs van Duigan was de reden dat ik deze huurde, domper, wazig onsamenhangend en crappy acteerwerk, behalve van Tripplehorn die er overigens beter uitziet dan Alba. Lawn Dogs is veeeeel beter(maar niet op video te krijgen volgens mij).

avatar van Spartaan1986
Aardig Psychologisch Drama met een goede cast. Jammer genoeg is de film veel te traag en zijn de spannende momenten schaars. 2,5*

avatar van Naomi Watts
Erg laag gemiddelde, je denkt dan maar anderhalf uur naar Alba kijken. Prachtige vrouw, een dromerige blik, geweldige uitstraling, een typische one-of-a-kind look en een zwoele hypnotiserende stem. Maar de film is zo beroerd nog niet.

Onderhoudende thriller. De sfeer is zeer goed en dat vind ik 1 van de belangrijkste onderdelen voor een film, acteerwerk matig (vooral dat van Barton), weinig spannende momenten maar de sfeer is gewoon heerlijk. Niets bovengemiddelds maar gewoon een leuk filmpje. 3,5*

Ik snap juist helemaal niet wat iedereen in die Alba ziet, buiten een zeer matig actrice ook echt een gigantisch suffe uitstraling.

Dark Angel, aflevering 1, die rode jurk.

Geloof maar dat het daar allemaal begonnen is. Daarna is het wat mij ook allemaal misgelopen, maar toch.

avatar van Linn
Acteren is iets waarbij ze de plank iig helemaal heeft misgeslagen

avatar van Rianneke_Dan
Vind Jessica Alba wel een aardige actrice opzich.
In Sin City vond ik haar redelijk goed acteren.
Ik ga de film zeker nog een keer herzien, kan ik ook op de sfeer letten.
Heb ik nog niet echt opgemerkt.

avatar van Edie
Alba is gewoon een mooie meid om te zien... Acteren heb ik alleen in Sin City gezien, niks hoogstaands, maar toch zeer prettig om naar te kijken.. En zo slecht was het helemaal niet

Inderdaad, Jessica Alba kan wel degelijk acteren, daarnaast heeft ze ook nog een prettige uitstraling. Zie Sin City.

avatar van Naomi Watts
Kan ze ook zeker. Alleen heeft Alba nog niet zo gek veel films waar ze kan laten zien wat ze kan. In The Sleeping Dictionary is Alba heel goed bezig.

Inderdaad een onderhoudende thriller. 3,5*

avatar van Midnighttemptres
het verhaal vind ik goed en boeiend, maar ik vind het heel slecht uitgewerkt waardoor de film zelfs saai begint te worden.. met dit verhaal hadden ze iets veel beters kunnen doen, er is gewoon geen spanning terwijl dat wel zou moeten..
*2.5*

Ik vind het een goede film en begrijp niet dat die hier zo laag scoort.

avatar van hannes64
Lientjuh schreef:
Ik vind het een goede film en begrijp niet dat die hier zo laag scoort.

Ik geef je geen ongelijk.....vond em ook aardig.
Vooral Jessica Alba....1 van m`n favoriete actrices.
Goeie film.

avatar van Fallen God
Ik vond hem wel gaan.Alleen Jessica..

avatar van DonOswaldo
Fallen God schreef:
Ik vond hem wel gaan.Alleen Jessica..

..is mooi

En de film.. nogal matig jammer genoeg. Boeide niet genoeg en de uitwerking liet het afweten.. daarbij komt dat de cast ook niet altijd goed overtuigde..

Wat een gare film zeg...
What was Jessics thinkin' :S

Blarown
geen hele goeie film,
maar toch redelijk.
ik vond alleen het acteerwerk van Alba niet heel goed, maar zij was niet de enige,
er zaten er maar een paar tussen die niet kunnen acteren...