Countdown (2004)

Alternatieve titel: Tas, Kurio Nera

Litouwen
Documentaire

geregisseerd door Audrius Stonys

Wat gebeurt er als iemand in een ziekenhuis overlijdt en niemand aanspraak maakt op het lichaam? Niemand herinnert zich wat voor leven hij heeft geleid, niemand mist hem. Wie zijn de onbekende mensen die begraven worden op het openbare kerkhof? De regisseur onderneemt een zoektocht naar het leven van een persoon en begint bij nul. Augustinas B. was ooit beroemd in zijn vak; hij was een goede vriend en collega. De film is een visuele reis naar de diepten van een vergeten leven, waarbij het objectieve cameraoog de gebroken stukjes ketting blootlegt en tot een allesomvattend mozaïek verwerkt.

Te zien op IDFA:
21/11, 19:45, City 2
23/11, 16:00, City 2
28/11, 10:00, City 2

FisherKing
Lijkt me uiterst boeiend.

Diesel
Yep, klinkt erg goed..

Ik had hier veel van verwacht, het uitgangspunt van de documentaire leek mij ook zeer interessant, maar 't viel ontzettend tegen. Een saai, vlak en eendimensionaal verhaal met een (naar ons idee) zeer slechte/minieme ondertiteling bovendien. Wij konden nog net het fatsoen opbrengen om de film uit te zitten i.t.t. ongeveer een derde van de mensen in de zaal.