Another Time, Another Place (1958)

geregisseerd door Lewis Allen
met Lana Turner, Sean Connery en Barry Sullivan

1945. Ze zijn collega-journalisten en hoewel hij getrouwd zou zijn gaat ze steeds meer met hem om en wordt hij de man waar ze van houdt. Dan vliegt hij voor een opdracht naar Parijs en verongelukt met het vliegtuig, voordat Europa de bevrijding kan vieren. Ze weet het niet te verwerken maar weigert in een psychiatrische inrichting te blijven. Ze besluit naar zijn geboortedorp te trekken om meer van hem te leren.

Lana Turner , de allermooiste.

avatar van pjotr
Ja toen....:)

Wat kan zwartwit toch mooi zijn. Een van de eerste filmrollen van Sean Connery in gevoelig melodrama.

avatar van movie acteurs
degelijke drama film met twee bekende sterren. Waaronder een chique mooie vrouw Turner, en de stoere Sean Connery nog voor zijn carrière als 007 (James Bond). Mooi uitstralend drama met een mooi einde. 3,5.

Een traag maar zwierig en gevoelig romantisch melodrama (gelukkig niet te sentimenteel) in schitterend zwart en wit. Sean Connery had op 27 jarige leeftijd al flair en charisma en hij en Lana Turner (jaren ouder) spreidden een niet onaanzienlijke onderlinge chemie ten toon.