• 8.670.561 stemmen

Releasedatum: 3 november 1988

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Die Hard

"Twelve terrorists. One cop. The odds are against John McClane... That's just the way he likes it."

De enige reden waarom de New Yorkse agent John McClane in Los Angeles zit, is dat hij tijdens de kerst bij zijn kinderen wil zijn. Hij bevindt zich op een feestje van het werk van zijn ex-vrouw als een stel Duitse terroristen controle over de wolkenkrabber neemt om een kluis met zeven sloten te openen. Door zijn verdekte positie weet hij de groep gijzelaars te ontlopen om zo de terroristen uit te schakelen en hun plan te saboteren.

Social Media

👍
👎

avatar van Jordy

Jordy

Ik heb de film al te lang niet gezien, maar volgens mij vond ik dit het beste deel. Ik houd het voorlopig op 3 en een halve ster.

avatar van dttom

dttom

Erg goede actiefilm, van begin tot eind erg spannend.

avatar van Jerome-B

Jerome-B

Zekerz een toppertje!!!!! Inderdaad het beste deel uit de serie... al hoewel de laatste die hard is ook wel te pruimen Gewoon een hele goeie actie film, daarna is dit concept met terroristen vaak nagedaan/gemaakt, 4 sterren!

avatar van Wouter

Wouter

Wellicht de beste film in zijn soort.

avatar van neo

neo

ik heb em vandaag maar weer eens voor de gezelligheid bij mijn oom gekeken.hoewel niet mijn hele familie de film kon waarderen ,vond ik em weer top om voor de zoveelste keer te zien.alan rickman speelt gewoon gewoon zo'n ontzettend coole bad guy en bruce willis is helemaal cool.

avatar van lindastuurman

lindastuurman

Normaal gesproken houd ik niet van actiefilms, maar deze vond ik toch erg leuk en vooral spannend en goed.

avatar van Obiwannes

Obiwannes

Een goeie film alleen Bruce Willis vond ik soms niet zo goed, en Reginald VelJohnson (politie) vond ik helemaal slecht. Ik vond dit toch niet het beste deel. Vooral door de communicatie tss. Willis en VelJohnson die altijd as van "hang on buddy", "don't give up", "you can do it",... en zo van die stomme typische cliché uitspraken. Voor de rest is er een goed actieverhaal dat goed ineenzit maar wel vrij simpel is.

avatar van BS

BS

veel actie en spanning zoals een actiefilm hoort.Hij is al wat ouder maar zeer zeker goed gefilmd.Toppertje met actie en flauwe humor op plaatsen 4 sterren

avatar van EarthAngel

EarthAngel

1 van de betere actiefims, vooral mooi hoe Bruce aan het begin nog een mooi wit hemd heeft en aan het einde onder het bloed en zweet zit

avatar van Menni

Menni

Cliché: de moeder van de huidige generatie aktiefilms. Cliché, maar een waarheid als een koe. Sindsdien is er dan ook geen enkele aktiefilm meer geweest met eenzelfde spanning en de humor die John McClane zo'n ongekend stoer image geeft. Met als extra bonus de mogelijk beste bad guy uit de filmgeschiedenis.

avatar van horrorist

horrorist

Heb m'n stem even gecorrigeerd naar 5*. Subliem vermaak, maar ik ben dan ook geen filmliefhebber....

avatar van Ralfke

Ralfke

• 2027 stemmen

Knappe actiefilm en ook bijzonder dat deel II en III eveneens spannend zijn, al is het wel weer meer van hetzelfde. Drie delen is genoeg geweest!

avatar van jedymaster

jedymaster

lekkere vlotte actiefilm

avatar van FisherKing

FisherKing

Klassieker in het actie - genre.

Een excellente Bruce Willes :

"Yippee-ki-yay, motherfucker!"

En een perfecte Rickman o you really think you have a chance against us, Mister Cowboy?

avatar van Armin

Armin

Met recht een klassieker in het genre ****1/2

avatar van film-liker

film-liker

De beste actiefilm ooit gemaakt. Een klassieker is het zeker!

Bruce Willis: 'Missed something.' Leuk stukje uit de film.

Goed voor 5 sterren.

avatar van Ramon K

Ramon K

Weer een hele rare uitspraak.......kun je dat ook onderbouwen dan. Vermakelijk is ie zeker, maar daarmee is dan ook alles gezegd.

avatar van filmkenner17

filmkenner17

Heerlijke film. Al in de openingsscene wordt duidelijk: dit is een klassieker! De sfeer die in de film heerst is beklemmend. Veel humor en actie van hoog niveau. Het einde was redelijk voorspelbaar, omdat een held het natuurlijk altijd overleeft en alles weer goedkomt. Het is een film die je in je huis moet hebben! Zo niet, dan in het Nakatomi gebouw......

Goed voor 4,5 ster.

avatar van dttom

dttom

tja vandaag SE gekeken, kan eigenlijk geen minpunt van deze film bedenken.

avatar van Bucho

Bucho

Wat mij betreft de koning van de aktiefilms... Slechts op de voet gevolgd door The Long Kiss Goodnight, Lethal Weapon en The Rock... Goed verhaal, goede acteurs en bovenal... Explosieve en rauwe aktie!

avatar van bramnoor

bramnoor

Heb de dvd s.e. aangeschaft.BAM!!!!!!!!!!

Wat een beeld en geluid een must voor iedere dts-liefhebber.Vlug deel 2 halen(deel 3 vind ik minder)

avatar van Eraser

Eraser

Super goede film van Bruce Willis zeker 4 sterren waard!

avatar van sn@ke

[email protected]

• 2077 berichten

De eerste Die Hard is volgens mij een kleine klasieker op gebied van actiefilms. De film is spannend, cool en explosief. Bruce Willis is perfect net zoals de hele film. 4,5 *

avatar van roda

roda

werkelijk de meest fantastische aktiefilm allertijden.uitstekend verhaal,prachtige aktiescenes,fantastisch acteerwerk enz,

er is werkelijk niets fout of slecht aan deze geweldige aktiefilm.5 sterren.

avatar van gotti

gotti

Ik moet zeggen dat deze film me toch wel wat tegen viel. Een paar jaar geleden zou ik deze film helemaal geweldig hebben gevonden, maar ik ben eigenlijk wel blij dat ik nu een iets selectievere filmsmaak heb.
Nu even over de film: het verhaal vond ik blij vlagen wel aardig, maar het was allemaal een beetje over the top:Willis die in z'n eentje tegen 12 terroristen vecht....YEAH RIGHT!!, het acteerwerk van Willis is redelijk, maar wordt overtroffen door de ijskoude Rickman en de actiemomenten in de film vond ik erg goed uitzien. Een klassieker in z'n genre, die nog vele malen ongelofelijk slecht is nagedaan. Toch geef ik er niet meer dan 3* voor.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

• 12091 berichten

Dit is anders wel de maatstaaf voor de moderne actiefilm! Gisteren een stukje gezien, binnenkort de dvd maar es kijken.

avatar van De Knip

De Knip

Stem met een halve * verhoogd naar ****.

Klassieke actiefilm!

avatar van Redlop

Redlop

gotti schreef:

...het acteerwerk van Willis is redelijk, maar wordt overtroffen door de ijskoude Rickman...

Zeker weten Gotti. Alan Rickman geeft de film net die extra smaak en humor wat de bondfilms in die tijd (nog steeds eigenlijk) ontbrak.

avatar van pinky

pinky

• 1999 stemmen

Toen Bruce Willis kort na 11-9 in een opwelling zei dat 'ie geen actiefilms meer wenste te maken was dit uiteraard de eerste film waar iedereen aan dacht. En inderdaad, de film is erg fout: sadistisch geweld, spectaculaire ontploffingen, sensationele ongelukken en dat allemaal zonder veel inhoud. Tot overmaat van ramp speelt het zich af in een wolkenkrabber.

Ik ben bang dat we met z'n allen gek zijn op sensatie. Ja, als op 11 september de hel echt losbreekt, dan staan we -samen met Bruce Willis- even met het schaamrood op de kaken naar de grond te staren: is dit nou leuk? Maar voor we een jaar verder zijn draait de Hollywood-fabriek weer als vanouds en levert ons wat we nou eenmaal willen zien. Niet iets om trots op te zijn. Maar misschien hebben we de surrogaat-sensatie van zo'n Hollywood-product af en toe wel nodig.

In elk geval: Die Hard is een prima actiefilm (begin wat traag), die zo lekker bolt dat je bereid bent alle plotholes en onwaarschijnlijkheden voor lief te nemen. En Willis heeft tussen de bedrijven door net iets meer intelligents te doen dan bijvoorbeeld Arnie of Sly, dus je kunt jezelf proberen wijs te maken dat je kijkt voor de diepere boodschap achter het geweld. Al zal het bij proberen blijven.

NB Die Hard 4 zit er aan te komen. Mét Bruce Willis.

****

avatar van roda

roda

ik snap niet dat er nog mensen zijn die deze topper minder als 5 sterren geven,wellicht hebben ze de film te vaak gezien.

alhoewel, ik heb hem ook al een stuk of 50 keer gezien en ik vind hem nog steeds 5 sterren!

deze hoort toch gewoon in de top 5!

voor mij persoonlijk zelfs op nummer 1!

ik kan niets vinden wat slecht is aan deze film.een meesterwerk!