• 8.228.103 stemmen

The Black Velvet Gown (1991)

Drama / Romantiek | 102 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Norman Stone

Met onder meer: Bob Peck, Janet McTeer en Geraldine Somerville

IMDb beoordeling: 6,9 (556)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Over The Black Velvet Gown

1834. De graaf geeft Riah onderdak en kleding en leert haar kinderen lezen, schrijven en Latijn. Na een tijdje mag ze zelfs de zwartfluwelen jurk van zijn moeder dragen maar hiermee voelt ze zich gevangen op het landgoed, zelfs na zijn dood. Haar oudste dochter gaat werken als dienstmeisje, het wordt haar kwalijk genomen dat ze geschoold is en zelfs kennis deelt.

Percival Miller

Riah Millican

Paul Gallmington

Laurence Gallmington

stinissen (crew films & series)

Goede vertolkingen in een mooi drama met uistekende cast en mooie aankleding van de film .

avatar van Panta Rei

Panta Rei

Ik vond het nogal tegenvallen. Waarschijnlijk te wijten aan een slecht script. Want de karakters deden niks, ze lieten gewoon alles gebeuren. Nee, ik vond het een slap en zielloos verhaaltje.