Deux (2002)

Alternatieve titel: Two

Frankrijk / Duitsland / Portugal

geregisseerd door Werner Schroeter
met Isabelle Huppert, Bulle Ogier en Manuel Blanc

De film volgt de verschillende levens van een moeder en haar tweelingdochters Maria en Magdalena, die bij hun geboorte gescheiden werden. Vaak lopen hun levens parallel, soms ontmoeten ze elkaar bijna. Ze zijn verstoken van moederliefde en emotioneel instabiel. De één laat zich leiden door haar lesbische gevoelens, de ander sluit vriendschap met een eigenaardige man die op het podium van een operagebouw woont. Beide vrouwen zijn wanhopig op zoek zijn naar hun wortels, maar vinden alleen bevrediging in onpersoonlijke seks en door hen zelf uitgelokt drama.

avatar van Mochizuki Rokuro
Pretentieuze pseudo-kunstzinnige nonsens.