The Royal Hunt of the Sun (1969)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Avontuur

geregisseerd door Irving Lerner
met Robert Shaw, Christopher Plummer en Nigel Davenport

De Spaanse ontdekkingsreiziger Francisco Pizarro organiseert een kleine expeditie naar Zuid-Amerika om op zoek te gaan naar goud. Daar aangekomen ontdekken ze het Inca-rijk, wat recent is verscheurd door een burgeroorlog. De Spaanse conquistadores trekken het onherbergzame gebied binnen en belanden in het hart van het rijk. Daar ontmoeten ze de Inca-keizer Atahualpa, die gevangen genomen wordt door Pizarro. Er ontstaat een bijzondere band tussen de twee.

avatar van ThaMovieVoter
Aparte film, kan me niet herinneren dat ie slecht was.
Er zijn weinig films gemaakt over deze onderwerpen.
Ik zal em nog keer moeten zien om een juiste oordeel te geven.

avatar van Brix
Duitse DVD release (Pidax) 4 oktober.
Hopelijk (eindelijk) in een beeldkwaliteit die te bekijken is zonder er schele koppijn van te krijgen.
Dat zou deze film met beklijvende acteerprestaties van Plummer en Shaw wel verdienen.