• 8.668.081 stemmen

• iTunes Bekijk via iTunes
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Band of Robbers

"From Mark Twain's iconic books"

Huckleberry Finn (Kyle Gallner) en Tom Sawyer (Adam Nee) zijn inmiddels opgegroeid tot volwassen mannen. Huck is een kruimeldief, die zijn criminele leven achter zich wil laten als hij vrijgelaten wordt uit de gevangenis. Tom is een corrupte agent, die andere plannen met hem heeft. Hij besluit om Huck mee te nemen, op zoek naar een verborgen schat, die hen al sinds hun jeugd bezig houdt. De zoektocht naar de schat is echter niet zonder gevaar.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

gauke

Een te dunne en ook wel rare misdaadkomedie met Sawyer en Finn (inmiddels twintigers, zo schatte ik), waarin teveel werd uitgelegd. De zelf parodie was trouwens leuk. Een charismatische Kyle Gallner speelde opvallend fris; Adam Nee, daarentegen, vond ik ongeloofwaardig en leek vooral bezig met z'n best te doen om de lachers op z'n hand te krijgen.

avatar van schumacher

schumacher

Weeral zo'n film die je nog niet een klein beetje serieus kan nemen.

Zo slecht was die niet maar er waren teveel zaken in de film die ik maar nikske vond.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Matige B film met een slap verhaal en flauwe humor waar ik niet om kon lachen. Er wordt niet eens heel slechts gespeeld maar voor de rest is het niet veel soeps.

avatar van Collins

Collins

"Persons attempting to find a motive in this narrative will be prosecuted; persons attempting to find a moral in it will be banished; persons attempting to find a plot in it will be shot"

- Mark Twain -

Met zo'n motto is het duidelijk dat de makers geen serieus filmwerk ter wereld wilden brengen. Van een serieuze of eervolle ode aan de karakters Sawyer en Finn is dan ook geen sprake.

Behalve de overeenkomende namen heeft de film weinig van doen met het literaire werk.

De verteltrant in de film is een verdeling in hoofdstukken met proloog en epiloog. De gekozen vorm zal nog een andere verwijzing zijn naar het boek. Een leuke verteltrant, maar zonder specifieke meerwaarde.

De film is een avontuurlijke komedie met gekke en absurde situaties. Soms leuk. Soms niet leuk. En heel veel zozo.

De personages spreken niet echt tot de verbeelding. Sawyer en Finn zijn twee volwassen mannen die jongensachtige en stompzinnige dingen doen. Dat komt onvolwassen over en dat is het ook. Als kijker moet je daarin mee willen gaan. Anders is de film zeker niet genietbaar.

Met een paar hilarische scenes heeft de film te weinig komische impact. Als avonturenfilm is het eveneens te mager. Te kinderachtig.

avatar van lezertje

lezertje

Op zich geen onaardige film, ware het niet dat het script nogal wat plotgaten laat zien. Geen idee waarom de makers gekozen hebben om Twains helden Sawyer en Finn van stal te halen en in anno nu te plaatsen. Ze hadden er beter aan gedaan om de chronologie van Twains boeken aan te houden en het verhaal aan het eind van de 19de eeuw te situeren. Nu had ik continu het idee dat ik naar een film zat te kijken over jong volwassenen, die de avonturen van hun jeugdhelden na speelden. Toegeven: De chaos rondom de overval is erg origineel.

avatar van DragQueen

DragQueen

Geen hoogvlieger, maar toch een leuk filmpje om eens gezien te hebben. Het verhaaltje is wat aan de dunne kant, maar is redelijk onderhoudend. Verder word het acteerwerk prima ingevuld door de aanwezige cast. 2,5 Ster.