The Hollow (2004)

Horror / Avontuur

geregisseerd door Kyle Newman
met Kevin Zegers, Kaley Cuoco en Nick Carter

Ian Cranston is de achterkleinzoon van Ichabod Crane en keert terug naar het dorpje Sleepy Hollow waar nog steeds geheimzinnige ruiters zonder hoofd rond rijden. Ian is vastbesloten dit raadsel op te lossen en zijn dorp te redden van de Headless Horseman.

1 moet de eerste zijn natuurlijk die hem gekeken heeft, bij deze ben ik dat dan. Best een geinige film. Verhaal is leuk, al ken ik dat verhaal ergens van De onthoofdde ruiter is in de film dan ook niet helemaal zonder hoofd, hij heeft namelijk zo'n halloween pompoen als hoofd welke ook nog eens licht geeft als hij geluid maakt . Het einde was ook niet echt spectaculair. Af en toe wel leuke schrikeffecten . Leuk om een keer te zien maar dan kan je hem in de kast zetten. Ik geef deze film 2 sterren.

wvd
Welliswaar geen toppertje, maar op zich onderhoudend genoeg om hem helemaal af te kijken. Deze film borduurt voort op Sleepy Hollow met J. Depp. Al met al net voldoende; 3*

dacht nog dat ik dit verhaal herkende,sleepy hollow gezien en was goede film ik hoop deze even goed

Graag pas stemmen als je de film gezien hebt. Stem verwijderd.

alleen al door het vreselijke acteer werk van nick carter een 1!
ontzettend slechte tienerhorror. als ik tim burton was was ik nu flink boos! dit verdient een klassieker als sleepy hollow niet!

Niet echt een geweldige film. Zat weinig spanning in.
was dat nou Nick carter van de backstreet boys? wat een oen.

Heb hem net gezien en ik vind het best wel een vermakelijke film met soms schrikmomenten.

1ster
Ik wil iedereen even waarschuwen.. Kijk deze film niet! je verspilt je tijd ermee.

Hij word nooit iets wat in de buurt van spannend/eng, de acteer''presentaties'' zijn flut. Het verhaal is om te lachen. Het is een grote berg cliches.

edit: het ''monster'' maakt mij eerder lachen dan dat ik denk ohoh.. met een misvormde pompoen op zn lichaam. Wat ie doet en hoe ie doet is nog lachwakkender...

avatar van BlueJudaskiss
Heb 'm gisteravond gezien en ik moet zeggen dat het me allemaal erg meeviel. Het tempo ligt dan weliswaar veel te hoog om de film echt eng te kunnen laten zijn, maar voor beginnende horrorfans is dit filmpje best aan te raden.
Vooral naar het einde toe een erg mooie setting in het bos, en het camerawerk is af en toe iets beter dan je zou verwachten bij deze films. Vermakelijk. 2,5*

hmm.. lijkt me lekker goedkoop scoren door de illusie te wekken alsof het ook maar iets te maken heeft met het geweldige 'Sleepy Hollow'... deze sla ik alvast over

Hollow, The (2004) is eigenlijk gewoon de kinderversie van Sleepy Hollow. Onorigineel verhaal, zwakke acteerprestaties, voorspelbare scènes, slechte effecten, nergens spannend en een lelijke creep.

avatar van matthijs_013
Doom schreef:
zwakke acteerprestaties

Verbaast me, aangezien ik gister Transamerica heb gezien en helemaal weggeblazen werd door (onder andere) Kevin Zegers

avatar van BlueJudaskiss
Kevin Zegers deed het in deze film ook prima.

avatar van matthijs_013
Ik had de film gehuurd en vanochtend gekeken. Was inderdaad niet eng, maar wel vermakelijk. Acteerprestaties waren niet slecht, het script was gewoon beroerd. Leuk zoveel bekende gezichten te zien: Kaley Cuoco, Kevin Zegers, Stacy Keach (Titus!) en ja, helaas ook Nick Carter. Jammer van het slechte script, want de film zelf sloeg niet echt ergens op. Gelukkig duurde de film maar 75 minuten.

avatar van Princ3sss
Ik heb deze film nog nooit gezien.
Maar ergens zou ik dat toch wel eens moeten doen..
Aangezien ik 'Sleepy Hollow' een superfilm vind..
Nu ja, ik wil ook gewoon eens zien wat ze van deze film gemaakt hebben

heb je hem in middels gekeken?
ik kan die film nergens vinden, waarom verwijst iedereen naar sleepy hollow, kep toch gehoord dat het niet echt een vervolg is enzo

avatar van Princ3sss
y.A.S.d. schreef:
heb je hem in middels gekeken?

Neen, nog altijd niet...

avatar van Spetie
Zeer tegenvallende film, die zichzelf ziet als een soort van vervolg op Sleepy Hollow. De film raffelt in 75 minuten een simpel slasher verhaaltje af, waarbij er eigenlijk totaal niet duidelijk wordt waarom de ruiter zonder hoofd nu opnieuw is teruggekeerd. De karakters krijgen totaal geen diepgang mee en ook het acteerwerk is dramatisch, hoewel tot mijn verbazing Nick Carter het nog niet eens zo superslecht deed. De film valt onder de categorie horror, maar echt eng en spannend wordt de film nooit, omdat je als kijker gewoon totaal geen gevoel hebt met de hoofdrolspelers en de film enige vorm van sfeer ontbeert. Echt een zeer zwakke film dit dus en de vergelijking met Sleepy Hollow mag eigenlijk al helemaal niet getrokken worden!

avatar van Friday the 13 th
Zwakke familie-horror, is duidelijk voor een pre-teen publiek gemaakt. Voor volwassenen is er geen reet aan en zeker niet voor fans van het genre die wel wat meer gewent zijn.

Familie-horrors staan natuurlijk garant voor geen bloed of goor. Dit geeft dan weer het gevolg dat het echt zoeken is naar een gedenkwaardige scène. Deze is er echt niet in The Hollow. Er is zelfs een heel lang stuk waar de moordenaar niet opduikt en de film duurt amper 80 minuten.

Het hele Halloween-verhaaltje is geen ergernis om te volgen, het kijkt tamelijk goed weg. Maar naar het einde toe wordt het te saai voor woorden. De moordenaar zag er ook niet eng uit en deed me wat denken aan de moordenaar uit 'Satan's little helper'. Ook erg zwakke acteerprestaties, alhoewel die Zac Efron-kloon nog wel meeviel. Nogal duffe personen in deze film, ook die zwerver deed me wat denken aan Crazy Ralph uit de Friday the 13th reeks.

Een filmpje dat misschien leuk is om als babysitter met 7 jarigen te kijken, maar totaal geen aanrader. Waarschijnlijk morgen al helemaal vergeten wegens geen enkele memorabele scène.

Saaie brok dit!

avatar van sandero16
Tja.... toch maar een poging gewaagd, ondanks de slechte commentaren hierboven. Ondanks de slechte commentaren heb ik de film aandachtig bekeken, om een correct oordeel te kunnen vellen.

Het was geen goede film . De acteerprestaties waren de hele film slecht. De Ruiter zag er nep uit en was eerder lachwekkend dan eng.

Pluspunt vond ik de begin muziek. Dat was een goede poging om de spanning er in te brengen. Helaas was er de hele film geen sprake van spanning.

Het verhaal was matig. Er werd geprobeerd een diepgaand verhaal te vertellen, maar veel dingen klopte niet of waren slecht uitgewerkt.

Al bij al geen aanrader om serieus te kijken. Deze film is misschien leuk als je een paar potjes bier op hebt en met een paar vrienden zit.

Jammer, maar ik moet helaas meegaan in het oordeel van de mensen boven mij. Een slechte film die de plank compleet missloeg wat betreft spanning.