Ercole l'Invincible (1963)

Alternatieve titels: Son of Hercules in the Land of Darkness | Hercules the Invincible

Italië
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Alvaro Mancori en Lewis Mann
met Dan Davis, Spela Rozin en Ken Clark

Hercules valt voor de dochter van een koning wiens rijk is overgenomen door een kwaadaardige koningin. Hercules wordt door de koningin gevangen genomen en zij wordt verliefd op Hercules, maar hij blijft trouw aan zijn geliefde. De onderdanen van de koningin komen in opstand. Tegelijkertijd brengt een dreigende vulkaanuitbarsting het rijk in gevaar.

Sai
natuurlijk is dit bagger, maar het is wel een stuk beter dan de 1.8 op IMDb doet vermoeden. Er is behoorlijk wat actie, de decors zijn redelijk en af en toe zijn er zelfs wat scènes die doen vermoeden dat het budget van deze film meer bedroeg dan een hamsterkooi. Natuurlijk is het slecht geacteerd, slaat het af en toe helemaal nergens op en is er in velden of wegen geen sprankje originaliteit te vinden, maar als je gewoon op een zondagmiddag een vermakelijke B-film wilt zien kun je je hier geen buil aan vallen. 5.