Olsen Banden på Dybt Vand (2013)

Alternatieve titel: The Olsen Gang in Deep Trouble

Denemarken
Animatie / Komedie

geregisseerd door Jørgen Lerdam
met de stemmen van Martin Buch, Nicolaj Kopernikus en Kurt Ravn

's Lands eer staat op het spel wanneer de gemene zakenman Bang Johansen van plan is om zijn grootste uitvinding ooit te verkopen aan de hoogste bieder. Deze uitvinding, een machine die de olieproductie kan optimaliseren, is een staatsgeheim. Maar gelukkig heeft Egon Elson een plan. Samen met de rest van de Olsen gang gaat hij proberen om deze deal tegen te gaan en misschien kan hij er zelf nog wat miljoenen aan verdienen.