Hornets' Nest (1970)

Italië / Verenigde Staten
Drama / Oorlog

geregisseerd door Franco Cirino en Phil Karlson
met Rock Hudson, Sylva Koscina en Sergio Fantoni

Een commando-eenheid wordt achter de Duitse linies gedropt om in Italië een strategisch belangrijke dam op te blazen. Maar de eenheid wordt verrast en gevangen genomen, waarbij alleen hun leider weet te ontsnappen. Hij verzamelt een groep jongeren, die met hem een deal sluiten. Als ze hem helpen met het opblazen van de dam, zal hij hen verlossen van de Duitsers die hun dorp hebben bezet.

Deze film draaien ze geregeld op MGM (zeg maar gerust zeer geregeld). Maar op de een of andere manier heb ik hem nooit helemaal bekeken tot vandaag omdat ik ziek (wat moet je anders dan TV kijken als je ziek bent) ben . En ik moet zeggen dat het best een aardige film is. Er wordt niet geweldig in geacteerd en de Duitsers vallen wel erg makkelijk neer maar ondanks dat gegeven was het verhaal best goed en wist te film ook nog te boeien. Het einde was zelfs een heel klein beetje ontroerend.

Knap trouwens dat er nog geen andere commentaren bij deze film staan want hij wordt minimaal 1 keer per week uitgezonden op MGM (is schijnbaar de lievelingsfilm van de MGM directeur )

avatar van wimnoot
Ik denk da er nu de muziek in Django Unchanged gebruikt is wel meer aandacht voor deze film komt.

Mooie kop die Hudson. wil wel meer van hem zien.