The Happy Hooker (1975)

geregisseerd door Nicholas Sgarro
met Lynn Redgrave, Jean-Pierre Aumont en Lovelady Powell

Verfilming van de bestseller van Xaviera Hollander over haar stap van secretaresse naar een van de grootste bordeelhoudsters van New York. Een weg naar het grote geld, die niet zonder tegenslagen tot stand kwam.

FisherKing
Xaviera Hollander schreef een befaamd boek, maar de film schijnt niet zo best te zijn.

Het boek ook niet.

FisherKing
Befaamd betekent niet goed, de stukken die ik ervan las waren niet al te best idd. Ik bedoel meer dat het een enorme ruchtbaarheid gaf, destijds.

Dat klopt, die boeken zijn over de hele wereld beroemd. Dat heb je natuurlijk al gauw met die soft-porno werkjes die net even iets verder gaan. Soort Harold Robbins crap.

Oh you mean Harold RobbINS? I thought you said Harold Robinson!

Deze film (als je het zo mag noemen) vandaag eens op MGM (gratis on-demand) gekeken, maar wat een trieste bedoeling was het allemaal. Het gaat inderdaad om een film maar dan wel om een film zonder enig verhaal en het gaat ook nergens naar toe. De film is op een gegeven moment gewoon afgelopen en dan heb je zoiets van "waar heb ik in hemelsnaam naar zitten te kijken"

Onder welke categorie deze film valt is me een raadsel want te lachen viel er werkelijk niets en bloot valt er ook niet te zien op een blote liggend vrouw (Anita Morris) op afstand na dan. Dus zowel komedie als erotiek is totaal niet van toepassing op deze film. Het beste is misschien om deze film te betitelen als een drama, want mijn god wat is het allemaal dramatisch slecht. De cast (een paar bekende acteurs zoals "Richard Lynch" en "Vincent Schiavelli" hebben een klein rolletje de laatste zelfs piepklein) is op Lynn Redgrave na om te huilen zo slecht. Lynn Redgrave was ook niet goed maar zij was tenminste nog een ietsepietsie leuk.

Dit is echt zo'n film die het terecht verdiend om het minimale punt te krijgen wat je kunt geven en dat krijgt hij dus ook van mij.