Çiçek Abbas (1982)

Turkije
Komedie / Drama

geregisseerd door Sinan Cetin
met Ilyas Salman, Sener Sen en Aysen Gruda

Abbas is een goedhartige jongeman die in een bus werkt. Zijn baas Sakir is een man die alleen aan zichzelf denkt en geen gevoelens lijkt te hebben. Sakir maakt een vrouw steeds wijs dat hij met haar zal gaan trouwen maar na al die beloftes is de vrouw het zat en krijgt ze interesse in Abbas. Sakir ziet dit niet zitten...

avatar van Anatolia
De enige film van Sinan Çetin die ik kan waarderen.
Een leuke blik in de 'turko-arabesque' wereld van de stoere 'dolmus'-chauffeurs.

Turko-arabesque?
Tsja... Kon niets anders bedenken...

('Dolmus' zijn van die typische Turkse busjes die overal stoppen.)

avatar van chiquita
Grrr, ik kan Ilyas Salman niet uitstaan, alhoewel hij onvervangbaar goed was in Sari Mercedes.

avatar van Mutlee
Prachtige film, zoals Anatolia zei, enige film die ik kan waarderen van Sinan cetin, en een magistraal acteerwerk van Sener Sen, prachtig gewoon

Magnifieke film met Sener Sen en Ilyas Salman op hun best. Een echte klassieker.