Where the Money Is (2000)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Marek Kanievska
met Paul Newman, Linda Fiorentino en Dermot Mulroney

Henry is een in professionele crimineel die doet alsof hij onwel wordt om zo uit de gevangenis te ontsnappen. Hij komt in een rustig verzorghuis terecht, waar Carol Ann McKay hem door begint te krijgen. Dit lijkt haar een perfecte mogelijkheid om haar rustige leventje wat op te peppen, en ze haalt Henry over om haar en haar man te helpen bij een gewapende overval.

heb de film al een hele tijd geleden gezien (downloadje).
Verhaal zit/zat best goed in elkaar, grappig en vermakelijk.
Hij krijgt van mij 3 sterren

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Echt slecht is de film niet: er wordt wel goed geacteerd, en het verhaal is (vooral in het begin) redelijk interessant. Toch kon de film, die al niet erg lang duurt, me na een tijdje niet meer boeien. Het lijkt ook een beetje alsof je naar één of andere goedkope TV-film zit te kijken. 2 sterren.

avatar van Armin
Film begint veelbelovend, maar
zakt geleidelijk af naar een
redelijk standaard verhaaltje.
Al met al wel vermakelijk. ***

avatar van jackie
Zeer vermakelijke film, leuk verhaal.

Vermakelijk. Zeker het eerste half uur.

Eva
Leuk

neo (crew)
de film doet idd een beetje aan als een tv-film,maar is door de cast en de grappige situaties toch best te kijken.3 sterren

De film begint leuk, en komt de film niet echt los, de overval maakt wel wat goed.

grappige film met een goede chemie tussen linda en robert. grappig element dat je zo goed kunt faken dat ke in een coma bent en toch weer zo snel "aan gaat" om ff een bankoverval te doen.
leuke film met een iets minder verassend einde

***1/2

Aardig uitgangspunt mondt al snel uit in een flinterdun verhaaltje waarbij de spanning nooit echt wordt opgebouwd en waarbij de geloofwaardigheid soms te wensen over laat. Desondanks kijkt de film aardig weg en verveelt ie om een of andere reden niet. krappe 2.5 *

avatar van BoordAppel
Nergens spannend en vooral erg saai. Heel erg irritante score ook en slechte muziekkeuzes. Het geheel ziet er ook uit als een goedkope tv-film.
Zag gisteren toevallig Dogma weer eens waar Fiorentino ook al als een natte krant acteert. Newman was het enige pluspuntje van deze film.

Och ja en ik bleef erbij wakker, 2*.

avatar van 606
Begin leuk en daarna zwakt het af.
Paul is goed in zijn rol.

2,5 ster

Meneer Bungel
Aardige film. Fiorentino is altijd een prettige verschijning om te zien en Newman behoeft natuurlijk geen introductie. Verhaaltje is leuk maar inderdaad niet erg sterk uitgewerkt. De score vond ik dan wel weer leuk, ook al is het nogal corny.

2,5*.

Deze film heb ik in 2000 drie keer in 3 weken tijd gezien namelijk:
1e keer Heen vlucht naar Canada;
2e keer Heen vlucht van Canada naar America;
3e keer Terugvlucht van Canada naar Nederland.

Verhaal is niet bijzonder maar dankzij Paul Newman (speelde zeer goed) blijft deze film het kijken waard. Vooral het begin van de film is leuk.

avatar van Dogie_Hogan
Geregeld herhaald op AMC.