• 8.344.278 stemmen

Where the Money Is (2000)

Komedie / Misdaad | 88 minuten

Genre: Komedie / Misdaad

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Marek Kanievska

Met onder meer: Paul Newman, Linda Fiorentino en Dermot Mulroney

Plot Where the Money Is

"They make their money the old-fashioned way. They steal it."

Henry is een in professionele crimineel die doet alsof hij onwel wordt om zo uit de gevangenis te ontsnappen. Hij komt in een rustig verzorghuis terecht, waar Carol Ann McKay hem door begint te krijgen. Dit lijkt haar een perfecte mogelijkheid om haar rustige leventje wat op te peppen, en ze haalt Henry over om haar en haar man te helpen bij een gewapende overval.

imageimage

avatar van Etienne U

Etienne U

heb de film al een hele tijd geleden gezien (downloadje).

Verhaal zit/zat best goed in elkaar, grappig en vermakelijk.

Hij krijgt van mij 3 sterren

avatar van Jordy

Jordy

Echt slecht is de film niet: er wordt wel goed geacteerd, en het verhaal is (vooral in het begin) redelijk interessant. Toch kon de film, die al niet erg lang duurt, me na een tijdje niet meer boeien. Het lijkt ook een beetje alsof je naar één of andere goedkope TV-film zit te kijken. 2 sterren.

avatar van Armin

Armin

Film begint veelbelovend, maar

zakt geleidelijk af naar een

redelijk standaard verhaaltje.

Al met al wel vermakelijk. ***

avatar van jackie

jackie

Zeer vermakelijke film, leuk verhaal.

avatar van Wouter

Wouter

Vermakelijk. Zeker het eerste half uur.

avatar van Eva

Eva

Leuk

avatar van neo

neo (crew films)

de film doet idd een beetje aan als een tv-film,maar is door de cast en de grappige situaties toch best te kijken.3 sterren

avatar van empirekees

empirekees

De film begint leuk, en komt de film niet echt los, de overval maakt wel wat goed.

avatar van alexis

alexis

grappige film met een goede chemie tussen linda en robert. grappig element dat je zo goed kunt faken dat ke in een coma bent en toch weer zo snel "aan gaat" om ff een bankoverval te doen.
leuke film met een iets minder verassend einde

***1/2

avatar van wavanbuuren

wavanbuuren

Aardig uitgangspunt mondt al snel uit in een flinterdun verhaaltje waarbij de spanning nooit echt wordt opgebouwd en waarbij de geloofwaardigheid soms te wensen over laat. Desondanks kijkt de film aardig weg en verveelt ie om een of andere reden niet. krappe 2.5 *

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Nergens spannend en vooral erg saai. Heel erg irritante score ook en slechte muziekkeuzes. Het geheel ziet er ook uit als een goedkope tv-film.

Zag gisteren toevallig Dogma weer eens waar Fiorentino ook al als een natte krant acteert. Newman was het enige pluspuntje van deze film.

Och ja en ik bleef erbij wakker, 2*.

avatar van 606

Begin leuk en daarna zwakt het af.

Paul is goed in zijn rol.

2,5 ster

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Aardige film. Fiorentino is altijd een prettige verschijning om te zien en Newman behoeft natuurlijk geen introductie. Verhaaltje is leuk maar inderdaad niet erg sterk uitgewerkt. De score vond ik dan wel weer leuk, ook al is het nogal corny.

2,5*.

Theunissen

Deze film heb ik in 2000 drie keer in 3 weken tijd gezien namelijk:

1e keer Heen vlucht naar Canada;

2e keer Heen vlucht van Canada naar America;

3e keer Terugvlucht van Canada naar Nederland.

Verhaal is niet bijzonder maar dankzij Paul Newman (speelde zeer goed) blijft deze film het kijken waard. Vooral het begin van de film is leuk.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Geregeld herhaald op AMC.