Laat de Dokter Maar Schuiven (1980)

Nederland

geregisseerd door Nikolai van der Heyde
met Jo De Meyere, Piet Bambergen en Joop Doderer

De burgemeester krijgt een brief onder ogen uit Amerika, gericht aan de analfabeet van het dorp, waarin diens broer schrijft in Nederland begraven te willen worden. Men is van mening dat de Amerikaan rijk is en wil plannen opstellen voor de restauratie van het café en de pastorie, en de aanleg van een nieuw kerkhof. De burgemeester wil ook dat de nabijgelegen zigeuners verkassen naar de aangewezen plek en de dochter van de onderwijzer wil meer vrijheid. Omdat de dokter de slimste van het dorp is kan hij iedereen naar zijn hand zetten.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Croiset zag het niet meer zitten met dit bijna idiote vervolg op de draak "Help! De Dokter Verzuipt". De Meyere nam zijn rol over en Bambergen gaf opnieuw acte de presence. Het mocht niet baten, ook deze film is vooral niet grappig. Matig.